۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۹۶۹۱۹

دعوت مراجع تقلید و مراکز حوزوی از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت مراجع تقلید و مراکز حوزوی از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن
مراجع تقلید و مراکز حوزوی با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، از ملت ایران برای حضور پرشور و دشمن شکن در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما، مراکز و نهادهای حوزوی در سخنرانی ها و بیانیه  هایی از مردم شریف ایران برای حضور گسترده و دشمن شکن در راهپیمایی 22 بهمن و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دعوت کردند.

بر اساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، بیعت شگفتی‌ساز همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ را تجسم شجاعت، امید به پروردگار، نهراسیدن از دشمن و عمل به وظیفه برشمردند و تأکید کردند که ۲۲ بهمن امسال به یاری پروردگار و در پرتو همین عوامل تاریخ‌ساز به معنای واقعی کلمه دشمن‌شکن خواهد شد و با هوشیاری ملت و حضور همه سلایق و دیدگاهها، پرشکوه تر از سالهای قبل خواهد بود.

ایشان راهپیمایی ۲۲ بهمن را از مسائل شگفتی‌ساز خواندند و با بیان اینکه حضور انبوهِ بی‌شمار ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن «دشمن‌شکن و مرعوب کننده آن»، «نشان‌دهنده حضور عمومی ملت در صحنه» و «تجلی عزم و وحدت ملی» است، خاطرنشان کردند که در جامعه اختلاف سلیقه وجود دارد، اما وقتی پای انقلاب و نظام و ۲۲ بهمن به میان می آید، همه اختلاف ها رنگ می بازد و همه در کنار هم به میدان می آیند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود آحاد ملت را به حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت و تأکید کرد که حضور در راهپیمایی 22 بهمن یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است، زیرا دشمن به دنبال آزمایش کردن ما است که آیا فشارها و تحریم ها مؤثر واقع شده است یا نه؟

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هم مشکلات فرهنگی زیادی داریم، بویژه با فیلم هایی که اخیرا نشان می دهند، هم مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما این مشکلات مانع از دست بر داشتن از اصولی که به آن ایمان داریم نیست.

همچنین حضرت آیت الله نوری همدانی از ملت ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت و تأکید کرد که مردم با وجود مشکلات با قدم استوار در صحنه حضور پیدا می کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که مردم ایران با قدم های استوار در راهپیمایی 22 بهمن گام برخواهند داشت، گفت: ملت ایران دشمن را بهتر شناخته اند و در برابر دشمن با استقامت کامل ایستاده اند، از این رو راهپیمایی 22 بهمن پرشور تر و پر خروش تر از سال های گذشته انجام خواهد گرفت.

حضرت آیت الله سبحانی نیز طی سخنانی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خداوند در 22 بهمن همه چیز را به مسلمانان داد و باید شکرگزار این نعمت باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر از گذشتگان بوده و درسی برای جوانان و جامعه امروز است، بیان کرد: خداوند متعال در 22 بهمن همه چیز را به مسلمانان داد و باید نسبت به این مسأله شکرگزار باشیم، تقدیر و شکر این نعمت الهی حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در صفوف جامعه است.

حضرت آیت الله جوادی آملی نیز با دعوت از ملت برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد که اگر در صیانت از انقلاب کوتاهی کنیم در دنیا و آخرت مسؤول خواهیم بود.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه ما موظفیم که قرآن و عترت، نظام و استقلال را حفظ کنیم، عنوان کرد: همه باید در صحنه حضور داشته باشند و در انجام مسؤولیت و وظیفه کوتاهی نکنند تا این امانت را به دست صاحب اصلی آن وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) برسانند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت و تأکید کرد که ملت با حضور آگاهانه با آرمان های امام و رهبری بیعت مجدد خواهند کرد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: از یک طرف انتظارات به حق ملت ایران اعم از وضعیت اقتصادی و گرانی و مبارزه با فساد و رانت خواری که بعضا برآورده نشده است و از طرف دیگر تحریم سنگین استکبار جهانی در کنار عملیات روانی دشمنان از طریق رسانه ها و فضای مجازی بیش از هر زمان دیگر امید دشمنان را در تزلزل ملت در پاسداری از خون شهدا و حفظ استقلال و عزت ملی پر رنگ تر کرده است.

حضرت آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در درس خارج فقه خود راهپیمایی 22 بهمن را عامل یأس دشمنان دانست و گفت: مردم با حضور گسترده در راهپیمایی نقشه‌های استکبار را خنثی خواهند ساخت.

وی افزود: پشتیبانی، حمایت و حضور گسترده مردم در موقعیّت‌های حسّاس، از نشانه‌های امداد الهی و آگاهی ملّت بزرگوار و سبب اسقرار و تداوم نظام مقدّس جمهوری اسلامی است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در بیانیه ای با گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب و بیان اینکه ملت بصیر ایران با وجود مشکلات همواره پای انقلاب اسلامی ایستاده اند، تصریح کرد: ملت ایران با حضور در صحنه بار دیگر وفاداری خود به نظام اسلامی و امام و رهبری را نشان می دهد.

این بیانیه می افزاید: تحریم‌های ظالمانه و برخی سوء مدیریت‌ها منجر به ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده است. لازم است تمام مسئولین نظام با التزام به آرمان‌های انقلاب اسلامی و در راستای تحقق عدالت اجتماعی، خدمت و تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های مردم دو چندان کنند و با توجه به ظرفیت‌های داخلی و نیروهای جوان متعهد و کار آمد، فشار اقتصادی دشمن را ناکام بگذارند.

مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور بیانیه ای با گرامیداشت 40 سالگی انقلاب و تأکید بر دستاوردهای انقلاب، از اقشار مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: با گرامیداشت 40سالگی انقلاب اسلامی که رنگ و بوی فاطمی دارد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره «سلام الله علیها» و تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب اسلامی ومقام معظم رهبری، بر حضور آگاهانه، منسجم و پرشور اقشار مردم شریف در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن که امسال از اهمیت و ویژگی بیشتری برخوردار است، فراخوانده و تأکید می کند از آنجا که حضور مردم، نشان وحدت و قدرت عظيم نظام اسلامى و نماد استحكام پايه هاى مردمى اين حكومت است ملت رشید ایران در مسير پاسدارى و صيانت از ارزش هاى انقلاب اسلامى، اجازه نخواهد داد دشمن با تزریق یأس و نا امیدی در جامعه به اهداف شوم خود دست یابد «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ».

همچنین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانه‌ای آحاد ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی را به حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۲۲بهمن دعوت کرد.

این بیانیه می افزاید: اکنون ملت مؤمن و رشید ایران با شرکت در راهپیمائی 22 بهمن چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی را به شکرانه عنایات خاص خداوند متعال و تلاش همه رزمندگان و شهیدان جشن گرفته و با خدای خویش پیمان می‌بندند که تحت رهنمود های فرزانه ولی فقیه حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) برای زمینه سازی ظهور مصلح جهانی حضرت مهدی(عج) تلاش و مجاهدت نمایند؛ حوزه‌های علمیه و روحانیت کشور افتخار دارند که خادمان مخلص این ملت مؤمن وفادار و ناشران معارف ناب و آموزه های حیات بخش اسلام و فرهنگ انقلاب اسلامی در ایران و جهان باشند.

جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه نیز به عنوان یک مرکز حوزوی در عرصه بین الملل به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیامی صادر و آحاد ملت را به حضور گسترده در راهپیمایی دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: امت مسلمان ایران اسلامی، بلکه همه باورمندان به توحید و کلمة‌الله از دیگر شرایع، در سنگر واحد یکتاپرستی، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی برای تحقق عدالت و بهره‌مندی همگان از همه مواهب مادی و معنوی الهی، دست در دست هم داده‌اند و بر آن هستند تا اهداف و فلسفه وجودی همه ادیان توحیدی و الهی را به منصه ظهور رسانند و در این راه با سرمایه‌های مادی و معنوی جان بر کف به پاخاسته، از این مسیر فاصله نگرفته‌اند و سربلند فریاد «هیهات مناالذله» را به گوش و جان جهانیان رسانده است و می‌رسانند.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هم به نمایندگی از همه طلاب و فضلا با صدور اطلاعیه ای عموم مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت کرد

در بخشی از این بیانیه می خوانیم: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن دعوت از تمام افشار جامعه اعم از پیر و جوان، خرد و کلان، زن و مرد برای حضور چشمگیر در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ، دوشادوش امت حزب الله و همیشه در صحنه فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهیم داد که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب فریاد مرگ بر آمریکا فریاد مرگ بر ترامپ، مرگ بر جان بولتون، مرگ بر پمپئو، مرگ بر سردمداران جانی آمریکا است و نه مرگ بر ملت آمریکا، و به تمام جهانیان اعلام میکنیم تا وقتی که آمریکای جنایتکار به خباثت و رذالت خود ادامه دهد، این فریاد از دهان ایرانیان نخواهد افتاد.

همچنین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر حضور حداکثری در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تأکید کرد.

این بیانیه می افزاید: علی‌رغم وجود برخی مشکلات اقتصادی، تنگناهای معیشتی و تحریم های ظالمانه، بی تردید رشد در عرصه های مختلف امری غیر قابل انکار است اما امید می رود تا در دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی، ایران سرافراز به جایگاه پیش بینی شده در چشم انداز ترسیمی خود و جایگاه آرمانی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب ، امام خامنه ای «مدظله العالی» دست یابد.

مرکز خدمات حوزه های علمیه ضمن دعوت از آحاد ملت برای حضور در راهپیمایی تاکید کرد که در 22 بهمن امسال تماشایی ترین جشن انقلاب رقم خواهد خورد.

در این بیانیه آمده است: چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در حالی فرا رسیده است که نیرنگ‌های رنگارنگ و گاه خونین دژخیمان بیرونی، به فضل الهی نقش بر آب شده و دسیسه‌های دورویان درونی به یاری خدا چون کفی روی آب، زدوده شده و آنچه مانده زلال جاری اسلام ناب است که مکتب شرق را دیروز به رزم طلبید و مکتب غرب را امروز به چالش کشیده و فردا روز ظهور است ان‌شاءالله!

همچنین حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس‌ جمهور ملت ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن فرا خواند و گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی قاطع به توطئه‌های دشمنان است.

وی دهه فجر امسال را دارای دو ویژگی خاص عنوان کرد و با بیان اینکه اولین ویژگی این است که 40 سال از پیروزی انقلاب سپری شده و وارد چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب می‌شویم و دهه پنجم انقلاب اسلامی آغاز می‌شود، گفت: از طرف دیگر در این ایام شاهد توطئه‌های جدید آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ملت ایران هستیم و در طول یکسال گذشته دشمنان انقلاب اسلامی یعنی آمریکایی ها و صهیونیست‌ها نهایت تلاش خود را بکار بردند تا مردم ایران را در این ایام پریشان خاطر کرده و ملت ایران را نسبت به آینده مأیوس سازند./841/ت301/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات