۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۹۷۶
یادداشت؛

پیام چهلمین سال انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر تحریم هاست

پیام چهلمین سال انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر تحریم هاست
چهلمین سال انقلاب اسلامی پیام ایستادگی و پایداری پرچم گلگون جمهوری اسلامی در برابر طوفان تهاجم، تهدید و تحریم است.
به گزارش خبرگزاری رسا، چهلمین سال انقلاب اسلامی پیام ایستادگی و پایداری پرچم گلگون جمهوری اسلامی در برابر طوفان تهاجم، تهدید و تحریم است و ملت ایران با اشراف کامل و اعتماد راسخ به مبانی نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی همچنان در مسیر پیشرفت و ترقی در حرکت است.

عبدالوحید فیاضی «معاون توسعه، پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه مذاهب اسلامی» و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر به تبیین بلوغ اربعینی تفکر ناب ایستادن بر روی پای خویشتن در این چهل سال پرداخته است. مشروح این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

بهار چهل سالگی انقلاب اسلامی از راه رسید و بوی رهایی ملت بزرگ ایران از دام وابستگی و حقارت یک بار دیگر این سرزمین را غرق در نور و سرور و خاطره کرد.

با مروری بر روز‌های آغازین انقلاب اسلامی و تورق تاریخ به اظهار نظرها، قضاوت‌ها و ادعا‌های متناقضی برمی‌خوریم که عمدتاً بر وقوع یک انقلاب نافرجام و ناپایدار دلالت داشت به طوریکه تحلیل گران سیاسی روزگار و مخصوصاً هیئت حاکمه نظام سلطه و جهان غرب بر این باور بود که انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت و روحانیت توان بر پایی یک نظام حکومتی پیشرو، مدرن و موفق را نداشته و نخواهد توانست پایدار بماند.

خاصه آن که حامیان رژیم ستم شاهی و در راس آن‌ها آمریکا حجم انبوهی از مخالفت ها، توطئه و تحریم‌ها را از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و برپایی نظام جمهوری اسلامی شکل داده بودند. اما امروز که چهل سال از آن روز‌های پر خاطره و مخاطره می‌گذرد تفاوت و پیشرفت‌های قابل اعتنا و بعضاً کم‌نظیر ایران اسلامی باور جدیدی را در جهان معاصر و جوانان این مرز و بوم ایجاد کرده است و آن باور، همان خودباوری، خود اتکایی و مسیر رو به جلو بدون ملاحظه به حمایت‌های خارجی‌ها و بیگانگان است که شاه کلید نجات ایران اسلامی می‌باشد.

از ابتدای انقلاب اسلامی دو نگاه متفاوت برای اداره کشور و برون رفت از مشکلات وجود داشت. نگاه اول که اتکا به قدرت مردم و دانایی و توانایی، ایمان و دلدادگی شگرف به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که قدرت درون زایی لایزال ایران اسلامی است و موجد استقلال و رهایی سرافرازانه این سرزمین به شمار می‌آید و امروز نماینده و رهبر اصلی این تفکر، رهبر عزیز انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی است.

تفکر دوم تفکر اتکا به توسعه دیپلماسی محض و برون گرایی سیاسی و اقتصادی است که در پرتو آن نیز گروهی با گرایش سیاسی سازش کارانه به تضعیف تفکر استقلال طلبانه و خود کفا می‌پردازند.

اما اینک در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آنچه که توانسته است ما را به بلوغ اربعینی برساند تفکر ناب ایستادن بر روی پای خویشتن است که ایران را در شمار چند کشور پیشرفته و برخوردار از صنایع مختلف فضایی، موشکی، علمی و ... قرار داده است. علیرغم ناهمواری‌ها و ناملایمات نشأت گرفته از سوء تدبیر و ضعف اجرای برخی کارگزاران و حتی ناظران، ملت ایران با اشراف کامل و اعتماد راسخ به مبانی نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی همچنان در مسیر پیشرفت و ترقی در حرکت است. به عبارتی می‌توان گفت که چهلمین سال انقلاب اسلامی پیام ایستادگی و پایداری پرچم گلگون جمهوری اسلامی در برابر طوفان تهاجم، تهدید و تحریم است. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات