۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۹۷۱۴۵
تحلیلگر پاکستانی:

انقلاب اسلامی ایران بی نظیر است

انقلاب اسلامی ایران بی نظیر است
کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی پاکستان گفت: انقلاب ایران برگرفته از ایدئولوژی اسلامی است و روز به روز قدرتمندتر می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، میزگرد ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز گذشته از سوی اندیشکده مطالعات منطقه ای (IRS) در اسلام آباد با حضور جمعی از تحلیلگران، اندیشمندان و پژوهشگرانی حوزه خاورمیانه برگزار شد.

رضا نعیم از کارشناسان سیاسی نام آشنای پاکستان که سخنران اصلی این برنامه بود، گفت: انقلاب اسلامی در ایران با گذشت 40 سال همچنان در کشور دوام یافته و هر روز به قدرت آن نیز اضافه می شود.

وی تاکید کرد: پیرزی انقلاب اسلامی منافع بسیاری را برای مردم ایران به ارمغان آورد، به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران یک قدرت در حال ظهور در قرن بیست ویکم شناخته می شود.

این کارشناس مسایل سیاسی پاکستانی گفت: امام خمینی (ره) رهبری حکیم و هوشمند بود که با روحیه بالای رهبری ایشان، انقلاب در ایران به پیروزی رسید.

نعیم خاطر نشان کرد: پیشینه تاریخی ایران بسیار روشن و غنی است، به طور که پنج هزار سال پیش مرزهای سرزمین ایران هیچ گاه از هم جدا نشد و ایرانیان نسبت به این تاریخ خود افتخار می کنند.

وی گفت: سلطنت هزار ساله و ںظام خودکامه در ایران با انقلاب مردمی به رهبری امام خمینی (ره) سرنگون شد و در حالیکه قدرت های غربی از حکومت شاه حمایت می کردند اما دولت شاه از بین رفت.

کارشناس مسایل سیاسی پاکستان افزود: میلیون ها ایرانی پس از نزدیک شدن نهضت آنان به پیروزی، از امام خمینی (ره) هنگام ورود به ایران استقبال کردند و پس از آن انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی دست یافت.

نعیم، انقلاب اسلامی را بزرگترین انقلاب قرن بیستم توصیف کرد و گفت: شاه ایران در واقع دیکتاتوری بود که از سوی آمریکایی ها مورد حمایت قرار می گرفت.

وی افزود: فساد، یکی از دلایلی بود که باعث برپایی نهضت میان مردم ایران و سپس رخداد انقلاب اسلامی شد. پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرات روشن و عمیقی بر جامعه ایران گذاشت. امام خمینی (ره) باعث شدند که سکولاریسم از جامعه ایران محو و به جای آن اصول اسلامی احیا شود.

کارشناس مسائل سیاسی پاکستان گفت: تنوع اقلیت ها در ایران و نقش آنان در پیروزی اسلامی انقلاب بسیار مهم بود و به طور که اقلیت ها و غیر فارسی زبانان در این کشور نیز نقش مهمی در جریان انقلاب ایفا کردند.

وی افزود: معتقدم امام خمینی (ره) هیچ گاه واژه استکبار را فقط برای آمریکا استفاده نکردند بلکه ایشان تمامی آن قدرت ها که حامی نظام خودکامه در ایران بودند را در میان قدرت های استکباری قرار دادند.

نعیم با توصیف انقلاب اسلامی به عنوان مسالمت آمیز ترین انقلاب در تاریخ گفت: انقلاب اسلامی در ایران هرگز متوسل به خشونت نشد بلکه مردم بسیج شده و با کمک هم قیام خود را به سمت پیروزی سوق دادند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی هیچ محدودیتی برای رسانه ها نداشت و دیدگاه خود را به جهان عرضه می کرد علاوه بر این رسانه ها در ایران پس از انقلاب از استقلال بیشتری برخوردار شدند.

نعیم در پایان میزگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسش های ارائه شده از سوی شرکت کنندگان گفت: توافق هسته ای میان ایران قدرت های جهان یک پیروزی بزرگ در عرصه دیپلماسی محسوب می شود.

وی افزود: امروز دشمنان ایران بویژه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی توافق هسته ای ایران را یک دغدغه همیشگی برای خود می دانند./۹۸۸/ب101/ف

منبع: ایرنا

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات