۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۹۷۱۹۷
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

جزییات سفر کاروان "سفیران صحیفه" به مشهد مقدس

جزییات سفر کاروان
حجت الاسلام فاطمی‌نیا خبر داد: تعداد 300 نفر در کاروان سفیران صحیفه به پابوسی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی‌نیا امام جماعت مسجد امام موسی کاظم(ع) پردیسان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جزییات کاروان سفیران صحیفه اظهار داشت: تعداد 300 نفر در کاروان سفیران صحیفه به پابوسی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مشرف می شوند.

وی با بیان این که در مجتمع‌های پردیسان برای حدود 100 نفر، شرح صحیفه سجادیه و ترویج صحیفه‌خوانی برگزار شده است، ادامه داد: این کاروان متشکل از سه گروه است؛ نخست گروهی که دعاهای هشت و یازده صحیفه سجادیه را حفظ کرده‌ و جایزه سفر به مشهد مقدس را دریافت‌ می‌کنند، گروه دوم زائر اولی‌ها هستند که با حمایت آستان قدس رضوی و حجت الاسلام والمسلمین رییسی، حدود 100 نفر را شامل می‌شوند و دسته سوم هم کسانی هستند که در نشست‌های دهه بصیرت و دهه فجر مسجد شرکت کرده و در قرعه کشی، برنده سفر به مشهد مقدس شده‌اند.

امام جماعت مسجد امام موسی کاظم(ع) پردیسان قم با اشاره به این که در این کاروان از سنین کم تا بزرگسال حضور دارند، گفت: هدف از این سفر علاوه بر پابوسی امام رضا(ع)، ایجاد ارتباط منسجم و پویا با شرکت‌کنندگان کاروان است تا این ارتباط قطع نشود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف مهم، فعالیت‌ دسته جمعی و گروهی در منطقه پردیسان و کادرسازی و تربیت نیروهای آینده انقلاب اسلامی است که این هدف از سفر زیارتی مشهد مقدس و بعد از استمداد از حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی‌نیا با بیان این که یکی از کارهای فرهنگی کاروان سفیران صحیفه، تکریم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و خانواده‌های آنها است، اظهار داشت: به منظور استفاده از خاطرات توسط خانواده‌های شهدا از بستگان شهید خود، از این عزیزان نیز برای حضور در این سفر زیارتی دعوت شده است و ما را همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در کارهای فرهنگی سه بخش تعریف کرده‌ایم، بعد از اتمام تذکرات اجرایی، کارهای فرهنگی شروع خواهد شد که شامل فعالیت‌هایی همچون پخش فیلم و کلیپ‌های فرهنگی انقلابی، ختم قرآن و صلوات، اجرای مسابقات فرهنگی، بیان احکام کوتاه در مسیر حرکت خواهد شد.

مدیر کاروان سفیران صحیفه ادامه داد: در قدمگاه حضرت برنامه‌هایی متناسب برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان خواهیم داشت و بخش دوم در مشهد مقدس خواهد بود که شامل زیارت گروهی، برپایی هیأت محبان در این مشهد مقدس، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رییسی و استفاده از بیانات وی و برگزاری سه جلسه صحیفه خوانی برای خانواده‌ها می‌شود.

وی مطرح کرد: برای آن دسته افرادی که جزء حافظان صحیفه سجادیه هستند، هم‌خوانی صحیفه سجادیه و سرودی دسته جمعی نیز در نظر گرفته شده است./876/ت302/س

مهدی شاهی
ارسال نظرات