۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۹۷۲۰۳
اسفندماه؛

ششمین همایش سلامت معنوی اسلامی در قم برگزار می شود

ششمین همایش سلامت معنوی اسلامی در قم برگزار می شود
ابوالقاسمي از برگزاری ششمین همایش ملی سلامت معنوی و اسلامی طی روزهای دوم و سوم اسفندماه در شهر مقدس قم خبر داد.

حسن ابوالقاسمي دبير علمي همايش سلامت معنوي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به اهمیت ترویج سلامت معنوي اسلامی اشاره کرد و گفت: سلامت معنوی تاثیر مستقیم در سلامت اجتماعی در یک جامعه دارد.

ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: سبک زندگی سالم و دوری از هرگونه دستوراتی که اسلام تاکید بر آنها دارد ازجمله حسادت، دروغ، دورویی، غیبت و... می تواند در سلامت یک جامعه و اجتماع و رعایت قانون و مقررات تاثیر مستقیم داشته باشد.

وی با اشاره به تعریف سلامت معنوی در جوامع مختلف افزود: سلامت معنوی در کشورهای غربی اینگونه تعریف می شود که توجه به معنویات و استفاده از هیجانات انسان در راستای امید و نشاط بخشیدن بیشتر در زندگی با اتکا به یک قدرت ماورا که در برابر بیماری ها توانمند است.

ابوالقاسمی اظهار داشت: سلامت معنوی در یک جامعه اسلامی به این معنا است که انسان با اعتقاد به قدرت خدواند عز و وجل و اجرای دستورات دینی بتواند مسائل معنوی را ر خود تقویت و مسائل ضد معنوی را از خود دور کند.

دبير علمي همايش سلامت معنوي با بیان اینکه افزایش سلامت تاثیر مستقیم در سلامت روانی و اجتماعی دارد، گفت: اصل در تعریف سلامت معنوی در اسلام این است که زندگی را با تکیه بر قدرت لایزال خدواند متعال هدفمند می داند.

وی با بیان اینکه اسلام دستورات فراوانی در راستای حفظ سلامت انسان دارد، گفت: منظور از طب اسلامی دستورات اسلام جهت پیشگیری از بیماری ها است و چگونگی تغذیه و سبک زندگی سالم است.

ابوالقاسمی ترویج سلامت معنوی در دروس دانشگاهی ضروری دانست و گفت: باید تلاش کرد تا سلامت معنوی در آموزش و پرورش راه پیدا کند و به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه ها تدریس شود چرا که بیش از 60درصد از دانشگاه ها خارج سلامت معنوی را در دروس خود گنجانده اند.

وی در پایان به برگزاری ششمين همايش ملي سلامت معنوي اسلامي اشاره کرد و گفت: ششمين همايش ملي سلامت معنوي 2 و 3 اسفند ماه سال جاري در شهر مقدس قم در سالن همایش های غدیر از سوي گروه علمي سلامت معنوي فرهنگستان علوم پزشكي كشور برگزار مي شود./1325/ت302/ج

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات