۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۹۷۲۸۲
رییس سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد؛

برنامه ریزی برای افزایش تعداد روحانیان مستقر در روستاها و مناطق دورافتاده

برنامه ریزی برای افزایش تعداد روحانیان مستقر در روستاها و مناطق دورافتاده
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: گسترش دامنه فعالیت روحانیان طرح هجرت نیز در برنامه ها قرار دارد که استان آذربایجان‌شرقی در این زمینه مورد توجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نخستین سفر استانی خود پس از ورود به تبریز در گلزار شهدای وادی رحمت حضور یافت و به مقام شامخ شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

وی سپس با حضور در بیت امام جمعه تبریز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و اظهار داشت: درخصوص مساجد طرحی در دست تهیه است تا مشکلات موجود در این مراکز با ارایه راهکارهای دقیق و کاربردی برطرف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: این طرح قرار است به محضر مقام معظم رهبری ارایه شود تا با هم افزایی دیگر دستگاه‌های متولی امور مساجد؛ مشکلات برطرف شوند، به عبارتی به دنبال حذف موازی‌کاری و حرکت در مسیر هم‌افزایی، هماهنگی و تعامل حداکثری میان نهادهای فرهنگی و دینی هستیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: فارغ از لوگو و آرم سازمانی به فکر هم افزایی با دیگر دستگاه ها در راستای تبیین اسلام ناب محمدی هستیم؛ اعتقاد داریم اگر کار برای انقلاب و نظام اسلامی از روی اخلاص و نیت خالصانه باشد، اثر خود را خواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که رفع موانع موجود برای افزایش تعداد روحانیان مستقر در روستاها و مناطق دورافتاده مورد توجه ویژه سازمان است، افزود: گسترش دامنه فعالیت روحانیان طرح هجرت نیز در برنامه های آتی قرار دارد که استان آذربایجان‌شرقی در این زمینه مورد توجه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تقدیر از نگاه ویژه و پیگیری مستمر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نسبت به حل مسائل تبلیغی، دینی و حوزوی اظهار داشت: این نگرش موجب انگیزه بیشتر فعالان سازمان تبلیغات اسلامی در عمل به تعهدات و برنامه‌های پیش بینی شده است.

گفتنی است، دیدار با بانوان فرهیخته استان آذربایجان شرقی، حضور در همایش رویش های قرآنی انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده شهدا، شرکت در همایش چله انقلاب اسلامی و حضور در گعده مداحان و شعرای آیینی تبریز از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس سازمان تبلیغات اسلامی در تبریز است./935/پ310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات