۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۹۷۳۵۹
استاد حوزه علمیه:

طلبه باید اسلام شناس باشد

طلبه باید اسلام شناس باشد
حجت الاسلام صدوقی گفت: با توجه به شرایط کنونی، طلبه که وظیفه ای راهبردی در حوزه اسلام شناسی دارد باید در راستای تقویت آن بکوشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صدوقی استاد حوزه علمیه و مدرس مشاوره اسلامی عصر امروز در جمع طلاب موسسه تبلیغی امام هادی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اصول و مبانی مشاوره اسلامی باید با نگاه به مهدویت و ناظر قراردادن این مولفه اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به فرق میان مربی و کمک مربی ابراز داشت: مربی کسی است که صاحب نظریه است اما کمک مربی با نگاه به مربی در حوزه مسائل تربیتی حرکت می کند و از رهنمودهای منطبق بر منویات او استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مولفه های مشاوره ای اظهار کرد: برخورداری از اصالت، استناد، جامعیت و عمق نگری و هماهنگی با مسائل حوزه فطرت و هستی شناسی از ویژگی های مشاوره ای است.

وی تاکید کرد: رشد و تغییر در حوزه های علوم انسانی در گرو جرات نقادی است و اصول و مبانی ثابت و محدود ولی روش ها نامحدود و متغیرند.

حجت الاسلام صدوقی در تبیین معنای مشاوره اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه مناسب جهت تعامل فعال با مخاطب به منظور مدیریت حیطه های شناختی و عاطفی او در راستای اصلاح، تثبیت و ارتقای شخصیت درونی او مبتنی بر رضای حجت خدا تعریف صحیح مشاوره اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به تیپ های شخصیتی موجود گفت: دو نوع شخصیت داریم، شخصیت درونی که نامرئی و شخصیت بیرونی که به نوعی همان رفتارهای ظاهری است و تشخیص شخصیت نامرئی طی انجام برخی تست ها در حوزه های رفتاری نیز امکان پذیر است./811/پ210/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات