۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۷۳۶۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تشریح کرد؛

مؤلفه های زندگی جهادی

مؤلفه های زندگی جهادی
استاد حوزه علمیه گفت: زندگی جهادی مولفه هایی دارد و باید در تمامی ابعاد جهادی باشد که معاش جهادی از جمله مولفه های آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه عصر امروز در جمع طلاب موسسه تبلیغی امام هادی(ع) با اشاره به اصول و مبانی تبلیغ به تشریح روایت اول باب عقل و جهل کتاب شریف کافی پرداخت و گفت: این روایت در ابواب مختلف بسیار کاربردی است، حوزه علم آموزی طلاب و دانشجویان و پرداخت به شاخصه های طلبگی، مقایسه بین علم نور و علم حجاب و آسیب شناسی های علمی که از جمله این کاربردها است.

وی در ادامه افزود: زندگی جهادی مولفه هایی دارد و باید در تمامی ابعاد جهادی باشد، زندگی جهادی خواب جهادی، اربعین جهادی، زیارت جهادی و معاش جهادی را باید به همراه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به محورهای برنامه ریزی ابراز داشت: برنامه ریزی ابعاد مختلفی دارد که برنامه ریزی تحصیلی، برنامه ریزی کاری، عبادی و امور جاری روزمره از جمله محورهای آن است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به مولفه های مدل چینش مباحث تبلیغی اظهار کرد: فهم دینی مبتنی بر قوانین دینی که در راستای استقامت دینی باشد به عنوان مولفه های چینش مباحث تبلیغی مطرح است.

استاد روش تبلیغ حوزه علمیه در تشریح جدول چارچوب اصلی خاطرنشان کرد: تبلیغ یک علم است در نتیجه مبلغ باید به معارف شناسی، مخاطب شناسی و روش شناسی مسلط باشد.

وی در ادامه افزود: از طرفی تبلیغ فن و مهارتی است که به ممارست در تمرین در حوزه های دیداری و شنیداری، گفتاری و نوشتاری به همراه نقد و ارزیابی نیاز دارد.

استاد حوزه علمیه گفت: تبلیغ مهارت و سلیقه ای است که باید ضمن مدیریت در راستای توفیقات الهی و با استفاده از نظریات تبلیغی در این حوزه فعالیت کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به گواه آیه قرآنی "وجاهدوا فینا لنهدینم سبلنا" اگر مبلغان در امر تبلیغ جهاد کنند و از سعی و تلاش فروگذار نکنند مطمئنا موجب گشایش در امر تبلیغ است./811/پ202/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات