۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۹۷۳۷۵
صفار هرندی:

خطاهای برجامی دولتمردان در fatf تکرار نشود

خطاهای برجامی دولتمردان در fatf تکرار نشود
عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام گفت: مسؤولان و دلتمردان در بحث برجام خطاهای مکرر کردند که اگر اصرار بر آنها داشته باشند، قابل بخشش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صفار هرندی، عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در ادامه سلسله نشست های گفتمانی عصر انقلاب در مرکز پژوهش های آستان قدس، به بررسی چهل سال ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

وی با بیان این که وقتی بحث افول آمریکا می شود در حد آرمان نیست بلکه در مسیر تحقق است اظهار کرد: بعد جنگ‌ جهانی دوم آمریکا در اوج قدرت نظامی و اقتصادی بود و در غالب طرح مارشال به کشورهای جنگ‌زده کمک می کرد اما امروز دارای بدهی های انبوه است و با آمریکای آن روز فاصله چشمگیری دارد.

دومینوی شکست آمریکا در جمهوری اسلامی ایران

صفار هرندی با اشاره به ناکامی های پی در پی آمریکا در دستیابی به اهداف خود در کشور، ابراز کرد: وقتی کلید جدی انقلاب اسلامی زده شد، توجه غرب جلب شد و تلاش کرد با تقویت شاه مانع سقوط وی شود و در ادامه او را مجبور به دادن امتیازهایی به مردم با دموکراسی هدایت شده کردند ولی این حربه اثر نکرد.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: در ادامه با دادن پیشنهاد های اغوا کننده مانند پیشنهاد نخست وزیری به افراد ملی و حتی ملی مذهبی حتی سازش با روحانیت مثل سید کاظم شریعتمداری سعی در حفظ شاه داشتند اما هنر امام بود که مردم را همراه کند که فریب این توطئه‌ها ها را نخورند و آمریکا ناکام بود.

وی افزود: شخصیت سازی و رهبر سازی در برابر امام؛ امید به عناصر وابسته به خود مانند بنی صدر، آشوب گران و تجزیه طلبان؛ محاصره اقتصادی، تحریم نفت، فشار به بودجه کشور، کودتای نظامی، راه اندازی جنگ تحمیلی و در ادامه جنگ فرقه ای و بدل سازی با راه اندازی داعش، النصره، القاعده سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی کردند که در همه نقشه های خود ناکام ماندند.

با انقلاب اسلامی ایران جنگ ایدئولوژی بین اسلام و غرب شکل گرفته است

صفار هرندی با بیان این که آمریکا با رقیب بزرگی مانند انقلاب اسلامی روبرو شد، گفت: بعد از همه توطئه هایی که انجام دادند، فهمیدند که با یک‌ کشور مواجه نیستند بلکه با بقایای یک‌ تمدن بزرگ روبرو هستند که با توجه به صبغه فرهنگی که دارد، توانسته در جاهای دیگر این نگرش را تکثیر کند.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: منافع آمریکا در غارت ملت ها بود و حال که ملت ها بیدار شده اند پس دیگر در برابر او‌ تسلیم نمی شوند و محبوبیت خود را از دست دادند.

وی با بیان این که با انقلاب اسلامی ایران جنگ ایدئولوژی بین اسلام و غرب شکل گرفته است، گفت: انقلاب ما اولین انقلابی است که مبانی ایدئولوژیک را به چالش کشید و در سراسر جهان تمدن بین الملل اسلامی شکل گرفت و بارقه های تفکر انقلاب اسلامی حتی در کشوهای اروپایی و آمریکای لاتین با شیفتگی مواجه شد.

چله بزرگتر در پیش روی انقلاب است

صفار هرندی چله بزرگتر را پیش روی انقلاب دانست و بیان کرد: این چهل سال اول برای انقلاب دارای عظمت است اما چله بزرگ‌تری پیش رو داریم، زیرساخت ها را تازه فراهم کرده ایم که در آستانه به ثمر نشستن است و نسل جوان محدود قدرت متعارف جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و در عرصه های مختلف از جمله رشته های دانش بنیان آتش به اختیار عمل می کنند.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روحیه انقلابی و عاشورایی شهید رجایی در برابر آمریکا، گفت: زمانی که خزانه مملکت خالی بود با این وجود رجایی در جنگ چنان رجز خواند که موجب شکست و ناکامی آمریکا شد حال برخی حتی غذای خوردن خود را وابسته به غرب می دانند و از حمله نظامی آمریکا می ترسند.

وی افزود: این که ما در برابر حمله نظامی آمریکا ناتوان هستیم، باطل است، ما دارای قدرت موشکی هستیم که اگر پایگاه های نظامی آن ها را در خاورمیانه هدف بگیریم، دقیق به هدف خواهیم زد و طبق گفته خود آن ها در روز اول بیست هزار نفر کشته خواهند داد.

صفار هرندی با بیان این که آمریکا هرجا وارد جنگ شد اول خلع سلاح کرد، خاطرنشان کرد: آمریکا به خاطر قدرت ما با ما وارد جنگ نمی شود و حال کسانی که موشک سازی را کافی می دانند، خائن هستند.

با بصیرت مردم و دستگاه های امنیتی فتنه ها خنثی می شود

وی در خصوص فتنه 98 مورد تأکید رهبری، گفت: در دل هایی که پرورشگاه شیطان است، همیشه ممکن است فتنه ای را ایجاد کنند و فتنه هایی نیز در کشور بروز کرد اما در همه آن ها ناکام ماندند و در حال حاضر هم فهم مردم وسعت یافته و هم دستگاه امنیتی پیچیده تر شده اند بنابراین برای شناسایی فتنه مهیاتر هستیم و چه بسا فتنه در نطفه خفه و شکل نگیرد.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: به علت شرایط ویژه مانند انتخابات پیش رو در سال 98 و فشارهای اقتصادی ممکن است کسانی دچار وادادگی شده و یا برخی فریفته دشمن شوند و در صدد ایجاد فتنه باشند که باید در برابر این فتنه ها آماده باشیم.

پذیرش CFT در شرایط تحریم بزرگترین مشکلات اقتصادی را ایجاد می کند

وی در خصوص CFT گفت: اگر شرایط تحریمی نبود، مشکلی برای پیوستن به کنوانسیون پالرمو نداریم اما در شرایط تحریمی پیوستن به این کنوانسیون بزرگترین مشکل اقتصادی را ایجاد می کند.

صفار هرندی به خطای دولتمردان در برجام و پسابرجام اشاره و ابراز کرد: اگر امضای برجام خطا بود، خطای بیشتر در پسابرجام اتفاق افتاد و آن نیز عدم استیفای حقوق بود که چرا ما باید به همه تعهدات عمل کنیم در حالی که آن ها عمل نکردند و طبق گفته حضرت آقا باید اگر قدمی ما بر می داشتیم منتظر می ماندیم تا یک قدم آن ها بردارند.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: مسؤولان و دلتمردان در بحث برجام خطاهای مکرر کردند که اگر اصرار داشته باشند، قابل بخشش نیست اما اگر اعتراف به خطاهای خود کنند، ملت از آن ها استقبال می کنند.

وی در خصوص نشست ضد ایرانی در لهستان نیز اظهار کرد: این نشست زحمتی برای ما ندارد و جواب همه توطئه ها را مردم با حضور خود در 22 بهمن دادند اما لهستان خود را ضایع کرد و عواقب آن را بعد می چشد.

صفار هرندی در خصوص وجود حزب های مختلف در کشور گفت: من به عنوان یک فرد نظامی جزء هیچ حزبی نیستم اما وجود حزب ها برای برای انسجام جامعه خوب است چون در محلی نیروهای هم فکر منسجم شده و آماده برای پذیرش مسؤولیت های اجتماعی و حاکمیتی می شوند اما حزب هایی که فقط برای پیروزی فرد در شب انتخابات تشکیل می شود، آفت است و گریبان جامعه را می گیرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات