۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۹۷۳۸۸

رقابت سیزده‌هزار نفر در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن المصطفی

رقابت سیزده‌هزار نفر در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن المصطفی
بیش از سیزده‌هزار نفر در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن المصطفی در دو بخش کتبی و شفاهی با یکدیگر رقابت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام یوسف محمدی کارشناس مسئول فعالیت‌های ترویجی المصطفی در گفت‌وگویی اظهار داشت: پس از ارزیابی و داوری اجرای متسابقان در مرحله مقدماتی جشنواره و تعیین نفرات برتر، مرحله نهایی مسابقات با حضور هشتاد نفر منتخب در بخش طلاب برادر و بخش همکاران در سه رشته «حفظ کل»، «قرائت تحقیق»، «قرائت ترتیل» و بیست نفر خواهر در سه رشته حفظ کل، حفظ ۱۵ و قرائت ترتیل در سالن شهید عارف‌الحسینی مجتمع جامع امام خمینی(ره) و مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی در مراکز المصطفی در داخل و خارج کشور و نیز در بخش‌های طلاب برادر، طلاب خواهر، کارکنان و استادان، خانواده طلاب و نیز فرزندان و همسران کارکنان برگزار شده است که در مجموع، بیش از سیزده‌هزار نفر در این رقابت‌ها شرکت کردند.

کارشناس مسئول فعالیت‌های ترویجی المصطفی اظهار کرد: در این مسابقات، برخی رشته‌های بخش شفاهی به صورت یک مرحله‌ای انجام شد که شامل حفظ ۱۵جزء ویژه برادران، حفظ سور منتخب قرآن ویژه برادران و خواهران است و در بخش کتبی نیز در رشته‌های مطالعات قرآنی، مطالعات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، تفسیر ترتیبی و سبک زندگی به زبان فارسی و عربی برگزار شد که نتایج کماکان در حال ارزیابی است.

وی ادامه داد: همزمان با مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها، برای نخستین بار مسابقات ویژه‌ای با حضور برگزیدگان خواهر و برادر در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۱۵جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل برگزار شد که در ادوار گذشته جشنواره موفق به کسب رتبه اول شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: اختتامیه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، 5 اسفندماه با حضور شخصیت‌های برجسته حووزی و قرآنی کشور برگزار خواهد شد./1330/د102/ج

ارسال نظرات