۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۹۶۵۵۸

جامعه‌المصطفی؛ از مهم‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی

جامعه‌المصطفی؛ از مهم‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با حضور در سازمان مرکزی جامعه‌المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس جامعهالمصطفی در دیدار دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گزارش مختصری از فعالیتهای جامعهالمصطفی ارائه نمود و ابراز داشت: جامعهالمصطفی تلفیقی از سازمان مدارس خارج کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی و در فضای بینالمللی شناختهشده است.

وی به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیههای بینالمللی اشاره و خاطرنشان کرد: جامعهالمصطفی، در حقیقت، بخش بینالمللی حوزههای علمیه به شمار میرود که به برکت انقلاب اسلامی تأسیس شده است.

حجتالاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به این که جامعهالمصطفی ضمن اهتمام به صیانت از اصالت حوزوی، ارائه آموزشهای جدید در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد: جامعهالمصطفی با بیش از پانصد مرکز تابعه و پیوسته در سراسر عالم به صورت مستقیم در ارتباط است و بیش از پنجاههزار نفر در جامعهالمصطفی در حال تحصیل هستند که تعداد آنان با دانشآموختگان، نزدیک به صدهزار نفر میشود.

وی توجه به بنیههای آموزشی و معرفتی خانوادههای طلاب را از رویکردهای مهم جامعهالمصطفی برشمرد و ابراز داشت: جامعهالمصطفی در آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان پیشتاز بوده، بیش از سیصدهزار نفر از غیرایرانیان را با زبان، فرهنگ و ادب فارسی آشنا نموده است.

رئیس جامعهالمصطفی ابراز داشت: هماکنون، دانشپژوهانی از 132ملیت جهان در جامعهالمصطفی در حال تحصیل هستند.

حجتالاسلام والمسلمیندکتر عباسی به تنوع آموزش در المصطفی اشاره نمود و اذعان داشت: آموزشهای بلندمدت، کوتاهمدت و دانشگاه مجازی، از مهمترین بسترهای آموزشی مورد توجه جامعةالمصطفی است.

وی با تأکید بر این که جامعهالمصطفی یکی از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی امروز به یکی از راهبردهای دیپلماسی علمی و فرهنگی نظام اسلامی تبدیل شده است.

وی گردشگری مذهبی و توجه به ظرفیتهای این حوزه را مهم برشمرد و ابراز داشت: بخشی از ظرفیت گردشگری ایران، مرهون تلاش طلاب و دانشپژوهان جامعةالمصطفی است. اگر ضمن توجه به ارتقای سطح مهارتهای گردشگری و ارائه آموزشهای تخصصی، سرمایهگذاری هدفمندی در این عرصه صورت گیرد، به دستآوردهای ارزشمندی در حوزه گردشگری مذهبی دست خواهیم یافت.

حجتالاسلام والمسلمیندکتر عباسی با بیان این که هنوز بسیاری از سرمایههای علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی نقد نشده است، ابراز داشت: فعالسازی سرمایههای علمی و فرهنگی و توجه به ظرفیتهای این عرصه، نیازمند تلاش روزافزون همگانی است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به ظرفیتهای پیش رو، جامعةالمصطفی می‌‌تواند در جهات فرهنگی، علمی و حتی اقتصادی در خدمت نظام مقدس اسلامی باشد.

دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار با بیان این که ارتباط المصطفی با طلاب غیرایرانی بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: بحث حمایت از شرکتهای دانشبنیان و توجه به موضوع صادرات این محصولات بسیار مهم است.

وی بر مفاهیمی مانند اقتصاد؛ فرهنگ و توجه به مؤلفههای فضای مجازی در ارتقای ارتباط شرکتهای دانشبنیان تأکید نمود و اذعان داشت: زمینه مناسبی در همکاری سازمان با المصطفی متصور است؛ از این رو، امیدواریم بتوانیم حداکثر استفاده را از این زمینهها داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر طراحی مکانیسم همراهی فی مابین تصریح و خاطرنشان کرد: ضمن اهتمام به فعالیتهای مرکز نوآوریها در حوزه علوم انسانی، میتوان مفاهیم ارزشمندی را برای تولیدات دانشبنیان به عنوان مؤلفههای فرهنگی و اقتصاد فرهنگی مورد توجه قرار داد./829/د101/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات