۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۶۱۹۲
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

رشد علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر است

رشد علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر است
رییس جامعه المصطفی العالمیه رشد علمی ایران بعد از انقلاب را بی نظیر خواند و تأکید کرد که انقلاب اسلامی داعیه دار تمدن سازی نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن انقلاب با عنوان «چهل سال افتخار» شامگاه دوشنبه 15 بهمن ماه 97 در سالن همایش های دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم با اشاره به ایام الله دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: باید به روح مطهر امام راحل و همچنین همه شهیدان انقلاب اسلامی درود بفرستیم که شجره طیبه انقلاب را با خون خود آبیاری کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی حقیقتا یک نقطه عطفی هم در تاریخ کشور ما و سرزمین و هم برای جهان اسلام و دنیای اسلام و هم برای بشریت بود؛ به همین جهت می‌ توان تاریخ را به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن تقسیم کرد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: انقلاب اسلامی نقطه جابه جایی صفحه تاریخ بود و چهل سال از واقع شدن این حادثه بزرگ می‌ گذرد که در طی این مدت حوادث فراوان صورت گرفت که این پدیده در همین سرزمین محصور شود و در همین جا از بین برود.

وی با اشاره به این که روز به روز بر شکوه و اقتدار و اثر گذاری این انقلاب افزوده شده است، ابراز داشت: امروز بعد از چهل سال گذشت از این مسیرهای سخت و پر از سنگلاخ درخشان تر از گذشته در عالم نورافشانی می‌ کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: از همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی فتنه هایی علیه این کشور شروع شد؛ به خاطر داریم هفته ای از انقلاب نگذشته بود که پادگان مهاباد تصرف شد و اسلحه در بین گروهک هایی تقسیم شد و درگیری های داخلی کلید خورد، بعدها با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا معلوم شد که زمینه ساز این اقدام همان مرکز بود.

وی تصریح کرد: کینه توزی ها و جنگ های زیادی برای از بین بردن یک انقلاب نوپا که داعیه دار ایجاد یک فرهنگ و تمدن جدید بود صورت گرفت؛ هنوز درگیری های داخلی تمام نشده بود جنگی جهانی علیه این انقلاب شکل گرفت تا جایی که ما از بیش از 20 کشور اسیر داشتیم.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این که هشت سال نظام و دولت اسلامی درگیر دفاع مقدس بود، گفت: زمانی که معلوم شد انقلاب در برابر این طوفان ها سرخم نخواهد کرد روش های دیگری را پیگیری کردند که از جمله آنها می‌ توانیم به انواع و اقسام ترور اشاره کنیم.

وی ابراز داشت: ما را به تروریسم متهم می‌ کنند در حالی که در کشور ما تعداد زیادی از شهدا مربوط به حوادث ترور هستند که عاملان این ترورها در پناه دولت های مدعی حقوق بشر در حال زندگی هستند و امکانات زیادی در اختیار آنها قرار می‌ گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: در آلبانی دیدیم که آمریکا مجموعه منافقان روسیاه را جای داده است و وقتی سؤال کردیم که به چه عملی مشغول هستند؟ به ما گفتند عمده فعالیت ایشان فعالیت در فضای مجازی و شایعه پراکنی و دروغ پراکنی علیه ایران اسلامی است.

وی با بیان این که قدرت های بزرگ دنیا از تروریسم دفاع می‌ کنند و در عین حال داعیه دار حقوق بشر هستند، گفت: آخرین توطئه  و نقشه خود را در قالب تحریم قرار دارند که اگر این تحریم ها در هرجای دیگر بود سرخم می‌ کرد ولی ظرفیت بزرگ انقلاب اسلامی و پشتوانه ای که به لحاظ فکری و تاریخی دارد بعد از چهل سال قدرتمند تر از قبل ایستاده است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی الگوی جدیدی از مدنیت را ارائه می‌ کند؛ همین چند ماه پیش در فرانسه یکی از سرکردگان آمریکا در جمع منافقان کوردل ابراز امیدواری کرد که انقلاب اسلامی چهلمین سال پیروزی خود را نبیند در حالی که خیلی های دیگر نیز این آرزوها را داشتند و آنها را با خود به گور بردند.

وی افزود: آن چه قدرت های مسلط عالم را نگران می‌ کرد همین داعیه دار بودن تمدن اسلامی از سوی انقلاب است، از جمله این که دین در عرصه های اجتماعی راه نداشته باشد و نهایتا در زندگی شخصی و فردی رنگ و بویی داشته باشد ولی نباید در اداره جامعه و اداره روابط بین المللی نقش ایفا کند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: همه این سختی ها و فشارها و مشکلات ناشی از همین مسأله است و طبیعی است که مخالفت در برابر چنین انقلابی وجود داشته باشد و دستگاه های رسانه ای که در سیطره تفکر خاصی قرار دارد علیه انقلاب فعالیت کنند.

وی با اشاره به این که همه ابزارهای قدرتمند رسانه ای ممکن دنیا بر علیه انقلاب اسلامی بسیج شده اند، گفت: آخرین نسخه توطئه ای که طراحی کردند و سال های برای تحقق این نقشه در منطقه و مناطق مختلف دنیا رفت و آمد کردند فتنه جریان های تکفیری است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: جریان های تکفیری محصول فعالیت چندان ساله حکومت های مخالف انقلاب اسلامی بودند به این امید که ده ها سال منطقه ما را درگیر نزاع های خونی و مذهبی کنند و انقلاب اسلامی ما را از پای دربیاورند به همین جهت باور نمی کردند که پس از چندسال شکست خورده از منطقه خارج شوند.

وی تصریح کرد: با توان و اقتدار انقلاب اسلامی این توطئه هم امروز به پایان کار خودش نزدیک شده است؛ یکی از ادعاهای تمدن جدید این بود که دین با پیشرفت و رشد علمی سازگاری ندارد و حاکمیت دینی مانع از رشد علمی است و تلاش می‌ کردند که این مسأله را در ذهن نسل های جدید جا بیاندازند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این که تمدن اسلامی نشان داده که می‌ توان هم بر اساس فرهنگ دینی و ایمانی زندگی کرد و هم به پیشرفت علمی رسید، گفت: اگر بخواهیم چند تمدن بزرگ و فراگیر را نام ببریم که صاحب فکر و اندیشه باشند و بر اساس جهان شناسی یک مدنیتی را به راه انداخته باشند به تعداد انگشت یک دست هم نمی رسد.

وی ابراز داشت: نمی توان انکار کرد که تمدن یونان قدیم بی تأثیر بوده ولی پس از آن، تنها تمدن تأثیر گذار در جهان تمدن اسلامی است که صاحب فکر و اندیشه انسان شناسانه و جهان شناسانه است که بر اساس همین اندیشه روابط خود را سامان داده و به تولید علم پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: دینی که توانسته در یک دوره ای تمدنی را در عالم خلق کند که تا به امروز تولیدات علمی آن باقی است یقینا می‌ تواند بازهم تمدن آفرینی کند.

وی با بیان این که تمدن جدید غرب با رویکردهای خاص خودش در دنیا حکومت می‌ کند، گفت: در کنار نقاط مثبتی که از این تمدن پیدا شده همین تمدن موجب رنج ها و مشکلات فراوانی نیز نصیب انسان ها شده است و آن هم به دلیل مبانی نادرستی است که این تمدن دارد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی صفحه تاریخ را ورق زده و داعیه دار خلق یک مدنیت جدید برگرفته از مبانی دین و حضور دین هم در زندگی فردی و هم در حوزه حیات اجتماعی و روابط بین المللی است.

وی افزود: فیلسوفان تمدن معتقدند یکی از شرایط برای شکل گیری تمدن، جمعیت و جغرافیای وسیع است که انقلاب اسلامی از این ویژگی ها برخوردار است چراکه امروز انقلاب اسلامی ما نمایندگی ده هزار انسانی را می‌ کند که به این مبانی و اندیشه ها باور دارند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: فیلسوفان تمدن معتقدند روحیه اندیشه و علم طلبی از مؤلفه های خلق یک تمدن است و جمعیتی که این گونه نباشد نمی تواند تمدن ساز باشد و هیچ تمدنی به اندازه اسلام مردم را علم و دانش و تولید علم دعوت نکرده است.

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی در مقاطعی از تاریخ اسلامی بریدند و از مسیر خارج شدند، تأکید کرد: آنها معتقد بودند که باید در حاشیه جریان های غالب دنیا حرکت کنیم و اگر پیشرفتی باشد در ارتباطات بین المللی است، بله ارتباطات خوب است ولی نه ارتباط از نوع منفعل و کنش پذیر.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: انقلاب اسلامی این روحیه را در باورمندان به خودش تلقین کرد و خیلی از دستاوردهای کشور ما توسط چنین افرادی شکل گرفت و دقیقا هرجا ضعف داشتیم همان جایی بود که روحیه و باور را در خود ضعیف کردیم.

وی تصریح کرد: چهل سال با نگاه تاریخی آغاز یک راه است، این انقلاب می‌ تواند در چهلمین سالگرد پیروزی خودش دستاودهایی را ارائه کند که نشان دهند این است که این مسیر، راه عزت بخشی است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه بالاترین نرخ رشد علمی را در کشور شاهد هستیم، عنوان کرد: جمهوری اسلامی اولین کشور در دنیای اسلام در تولید علم محسوب می‌ شود؛ زمانی در این کشور 260 مرکز آموزش عالی فعالیت می‌ کردند و 170 هزار دانشجو داشتیم ولی امروز 2800 مرکز آموزش عالی و بیش از چهارمیلیون نفر محصل در مقاطع مختلف تحصیلی در حال کسب علم هستند.

وی افزود: دشمنان ما را بی توجهی به حقوق بانوان متهم می‌ کردند در حالی که  از این میزان دانشجو 62 درصد آن را بانوان تشکیل می‌ دهند.

وی با اشاره به این که دو هزار رشته و تخصص در مراکز آموزش عالی تعلیم داده می‌ شود، گفت: تقریبا همه رشته های مهم و اساسی و نو پدید و رشته هایی که دانشگاه های طراز اول دنیا عرضه می‌ کنند در دانشگاه های ایران نیز ارائه می‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی پزشک برای معالجات عمومی از کشورهای همسایه وارد می‌ شود ولی امروز بزرگترین اعمال جراحی و تخصصی ترین فعالیت های پزشکی در داخل کشور صورت می‌ گیرد تا جایی که رتبه پنجم در مطالعه سلول های بنیادی و رتبه چهارم در مطالعات نانو فناوری شده ایم.

وی ابراز داشت: رسانه های دنیای غرب تلاش می‌ کنند که این نقاط قوت مخفی شود و در عین حال نقاط ضعف ما را پررنگ کنند؛ انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارد که به دنیا فرهنگ و تمدن جدیدی را ارائه کند که می‌ توانیم از آن تعبیر به گفتمان معنویت، عدالت و اخلاق کنیم./1330/پ201/ج

ارسال نظرات