۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۹۷۳۹۳
با حضور رییس جامعةالمصطفی انجام شد؛

افتتاح کتابخانه و نمازخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف المصطفی

افتتاح کتابخانه و نمازخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف المصطفی
کتابخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی در مساحتی بالغ بر دویست مترمربع و نمازخانه جدید این مرکز نیز در مساحتی بیش از سیصد مترمربع افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتابخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی در مساحتی بالغ بر دویست مترمربع و نمازخانه جدید این مرکز نیز در مساحتی بیش از سیصد مترمربع با حضور طلاب، دانش‌پژوهان و استادان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی افتتاح شد.

«حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کارگر» در ابتدای افتتاحیه کتابخانه و نمازخانه جدید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، به حضور سه ساله خود در این مرکز اشاره نمود و ابراز داشت: همواره قدردان کسانی هستیم که با زحمات و تلاش‌های خود، مقدمات ترقی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی دانش‌پژوهان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی را فراهم نموده‌اند.

رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی با بیان این که هم‌اکنون مرکز آموزش زبان و معارف المصطفی در بی‌سابقه‌ترین سال سه دهه فعالیت خود حضور دارد، اظهار داشت: سامان‌دهی بالغ بر 970 طلبه و دانش‌پژوه و توجه به مباحث آموزش زبان فارسی و معارف اسلامی آنان، ایشان از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی است.

وی به فرایند تدوین، آماده‌سازی و بازخوردگیری چهار کتاب آموزشی جدید اشاره نمود و ابراز داشت: با توجه به فضای محدود این مرکز و نیز شور و شوق مثال‌زدنی دانش‌پژوهان برای حضور و تحصیل در شهر مقدس قم و همجواری با حرم فاطمه معصومه(س)، این مرکز با مشارکت خیرین ساختمانی در مجاورت مجموعه اجاره نموده بود که در اوضاع اقتصادی جدید با افزایش اجاره‌بها، امکان اجاره مجدد آن مقدور نبود که پس از بررسی‌، ضمن توجه به مرمت زیرزمین مرکز، با مشارکت خیرین تأمین و ساختمانی دیگری با مشارکت خیرین محترم در جوار مدرسه و با قیمت یک‌چهارم اجاره‌بهای پیشین فراهم شد و به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کارگر با اشاره به این که این اقدامات به منظور کاهش هزینه‌کردها و اجاره‌بها صورت گرفته است، اظهار داشت: از کسانی که در آماده‌سازی فضای معنوی و مناسب برای طلاب و دانش‌پژوهان تازه‌وارد جامعة‌المصطفی کوشا هستند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

گفتنی است؛ در بخش دوم این مراسم، سه نفر از استادان، کارکنان و دانش‌پژوهان مجموعه نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره دغدغه‌ها و ملزومات فعالیت آموزشی در حوزه زبان و معارف اسلامی ارائه نمودند.

«حجت‌الاسلام شعبانی» از استادان گروه زبان فارسی، به نمایندگی از استادان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، به طرح تحول نظام آموزشی جامعةالمصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: طرح تحول آموزشی به عنوان اساس فعالیت‌های آموزشی، نیازمند تسریع در روند ابلاغ است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر از این مهم در پیشبرد اهداف کمال استفاده را داشته باشیم.

وی گستره آیین‌نامه‌ها را از مسائل پیش روی فعالیت‌های آموزشی عنوان کرد و ابراز داشت: آیین‌نامه‌ها عموماً نیمه‌دانشگاهی و نیمه‌حوزوی هستند که فقدان توجه به بومی‌سازی این آیین‌نامه‌ها مشکلاتی پیش روی استادان و طلاب ایجاد نموده است؛ امیدواریم بتوانیم آیین‌نامه بومی منطبق با ضوابط و ظرفیت‌های مرکز آموزش زبان ترسیم و ارائه نماییم.

حجت‌الاسلام شعبانی بر لزوم توجه به ظرایف صف‌محوری تأکید نمود و خاطرنشان ساخت: مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی به عنوان نخستین گام آموزشی المصطفی، باید برنامه‌های تخصصی ویژه‌ای را مورد توجه قرار دهد؛ لازم است کمیته‌های تخصصی برای این موضوع فعال و بنیه‌های فرهنگی، اخلاقی، تربیتی و اقتضائات سرزمینی دانش‌پژوهان مورد توجه قرار گیرد.

«آقای عباسی» نیز به نمایندگی از کارکنان و یکی از دانش‌پژوهان، به نمایندگی از طلاب و دانش‌پژوهان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، دغدغه‌ها، نیازها، مشکلات و ملزومات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را مطرح ساختند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از دو کتاب آموزشی جدید زبان فارسی، که به همت شماری از استادان مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی تدوین شده بود، رونمایی گردید./1330/د102/ج

ارسال نظرات