۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۷۴۲۲
با تصویب هیأت بررسی درس‌های خارج؛

کرسی رسمی درس خارج در قائمشهر راه اندازی شد

کرسی رسمی درس خارج در قائمشهر راه اندازی شد
با تصویب هیأت بررسی درس‌های خارج حوزه‌های علمیه کشور، کرسی درس خارج فقه در شهرستان قائمشهر رسمی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تصویب هیأت بررسی درس‌های خارج حوزه‌های علمیه کشور، کرسی درس خارج فقه در شهرستان قائمشهر رسمی شد.
 
بر اساس این گزارش، در همین راستا تدریس درس خارج فقه حجت الاسلام والمسلمین علی فقیهی، استاد حوزه علمیه مازندران از سوی هیأت بررسی درس‌های خارج حوزه‌های علمیه کشور تصویب و از سوی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به وی ابلاغ شد.
 
این گزارش می‌افزاید؛ در حکم مدیر حوزه‌های علمیه کشور به حجت الاسلام والمسلمین فقیهی آمده است؛ با استعانت از خداوند متعال، با عنایت به ضرورت ارتقاء سطح علمی حوزه‌های علمیه شهرستان ها، احتراماً به استحضار می‌رساند، تدریس درس خارج فقه حضرتعالی در استان مازندران شهرستان قائمشهر مورد موافقت هیأت محترم بررسی درس‌های خارج بلاد قرار گرفته است.
 
امید است با مطالعه و تتبع لازم و بهره گیری از طرح مباحث علمی و تحلیلی، سطح علمی درس را ارتقاء بخشیده و طلاب و فضای محترم را بر مبانی و روش اجتهادی و استخراج احکام و معارف الهی آگاه و مسلط نمایید.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: در حال حاضر چندین درس خارج فقه و اصول در شهر‌های مختلف استان از سوی علما و اساتید بنام حوزه علمیه استان به صورت غیر رسمی فعال است که قرار است به منظور تقویت دروس خارج در شهرستان‌ها به تدریج و با تصویب هیأت بررسی درس‌های خارج حوزه‌های علمیه کشور این دروس در شهرستان‌ها رسمی شود.
 
وی افزود: این اقدام مدیریت حوزه‌های علمیه از مهاجرت بی رویه طلاب به قم و سایر استان‌های حوزوی کشور جلوگیری می‌کند و بستری را نیز برای بازگشت طلاب بومی مقیم قم به شهرستان‌ها فراهم خواهد کرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: نخستین کرسی درس خارج فقه نیز از سال گذشته با تدریس حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد در مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بابل آغاز به کرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات