۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۹۷۵۲۱
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داد؛

فاز سوم پروژه ستاره خلیج فارس هفته آینده با حضور رییس جمهور افتتاح می شود

فاز سوم پروژه ستاره خلیج فارس  هفته آینده با حضور رییس جمهور افتتاح می شود
محمد با بیان اینکه در عرصه های فنی مهندسی به خودکفایی رسیده ایم، گفت: باید با بومی سازی حوزه های مختلف اهرم فشار را از دست دشمن بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در سخنرانی پیش از خطبه نماز  جمعه تهران ضمن تسلیت و تبریک شهادت جمعی از پاسداران در حادثه تروریستی خاش و با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: قرارگاه بر اساس 147 قانون اساسی در سال 1368 تأسیس شد و توان مهندسی خود را در اختیار کشور قرار داد.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بعد از جنگ تحمیلی در راستای توسعه عمرانی و بازسازی خرابی های کشور در کنار دولت ها عمل کرده و جای خالی پیمانکاران خارجی را پر کرد؛ سپاه بر خود واجب می داند در هر عرصه ای که مورد تهدید قرار می گیریم در خط مقدم باشد؛ امروز ظرفیت نخبگان را به کار گرفته ایم و مقتدر ترین قرارگاه سازندگی در منطقه شناخته می شویم.

محمد خاطرنشان کرد: ساخت و احداث 62 سد، احداث 11 هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت، آب و گاز، احداث 2 هزار و 600 کیلومتر آزادراه، احداث 3 هزار و 900 کیلومتر راه آهن، احداث 250 کیلومتر مترو، 23 هزار کیلومتر فیبر نوری، افزایش ظرفیت کنسانتره مس به 250 هزار تن در سال، افزایش تولید بنزین در کشور به میزن 37 میلیون لیتر به صورت روزانه و افزایش ظرفیت گاز تنها بخشی از دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اقدامات این قرارگاه در زمینه محرومیت زدایی تأکید کرد: در مناطق محروم بیش از 10 هزار برنامه عمرانی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، امدادی و راهسازی را در دستور کار خود قرار داده ایم؛ همچنین در بحران های طبیعی سعی داریم به عنوان نخستین مجموعه امدادرسان در صحنه حضور داشته باشیم؛ ما در زلزله کرمانشاه ظرف 35 روز 8 هزار و 350 کانکس در اختیار مردم قرار دادیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز در همه عرصه های فنی – مهندسی به خودکفایی رسیده ایم، بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با تکیه بر توان و ظرفیت های جوانان کشور در همه زمینه های فنی و مهندسی اعم از عرصه های طراحی و مشاوره و ساخت کالا به خودکفایی رسیده و آماده صدور خدمات مهندسی به کشورهای همسو است.

محمد به پروژه «ستاره خلیج فارس» اشاره کرد و از افتتاح فاز سوم این پروژه در هفته آینده با حضور رییس جمهور خبرداد و گفت: ما در شرایط تحریم ظالمانه توانستیم در این پروژه بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و عظیم ترین پالایشگاه تولید بنزین یورو 5 جهان را با استفاده از ظرفیت مهندسان ایرانی، کالای ایرانی و اجرای ایرانی به بهره برداری برسانیم؛ همچنین مراسم کلنگ زنی فاز چهارم پروژه ستاره خلیج فارس در چند ماه گذشته انجام شد و با یاری خداوند ظرف 18 ماه آینده این پروژه به صورت 100 درصد ایرانی به چرخه تولید محصولات نفت و گاز و بنزین کشور اضافه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به اقدامات این قرارگاه در حوزه پارس جنوبی اشاره و تأکید کرد: با اقدامات در این زمینه 150 میلیون متر مکعب گاز شیرین به ظرفیت کشور اضافه شده و کشور از قطر در برداشت از مخزن پارس جنوبی سبقت خواهد گرفت؛ امروز می توانیم کشتی های غول پیکر و نفت کش بسازیم و هم اکنون نیز با دریافت سفارش از کشورهای خارجی در حال ساختن این نوع کشتی ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ما همه توان خود را در جهت عبور از بحران ها به ویژه تحریم ها قرار داده ایم، افزود: امروز به دنبال نهادینه سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه بوده و با به کار گیری ظرفیت های داخلی در پی عملیاتی سازی اقتصاد متکی بر مردم هستیم.

محمد با اشاره به اینکه تحریم ها فرصتی مناسب برای رسیدن به خود اتکایی است و با بیان اینکه امروز باید گلوگاه ها را شناسایی کرده و سعی کنیم در آن عرصه ها به خودکفایی برسیم، اظهار داشت: هنگامی که ما در گلوگاه ها به خودکفایی برسیم، دیگر دشمن نمی تواند با استفاده از اهرم فشار به ملت ما آسیبی برساند؛ در حقیقت با بومی سازی در حوزه های مختلف باید اهرم فشار را از دست دشمن بگیریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه این قرارگاه در پی انجام فعالیت‌های سازندگی با حفظ ارزش‌های معنوی و الگوسازی معنوی در جامعه پیمانکاری کشور است، خواستار حمایت و تخصیص بودجه بیشتر برای تکمیل پروژه های سازندگی از دولت و مجلس شد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات