۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۹۷۷۵۶

اختلافات فلسطینی در مسکو هم تمام نشد

اختلافات فلسطینی در مسکو هم تمام نشد
گروه‌های فلسطینی که بعد از مدت‌ها بر سر یک میز گفت‌وگو آن هم در مسکو گرد هم آمدند، باز هم نتوانستند به وحدت موضع برسند.

به گزارش خبرگزاری رسا، برای اولین بار از حدود یک سال پیش تا کنون دو جنبش فتح و حماس بر سر یک میز مذاکره در روسیه نشستند و به همراه چندین گروه فلسطینی (بین 10 تا 12 گروه) با هدف پایان اختلافات داخلی و آماده کردن مقدمات برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و  شورای ملی پرداختند.

با اینکه به گفته خود گروه‌های فلسطینی، این نشست یخ رابطه آنها را شکست اما نشست مذکور بدون هیچ بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

«عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی فتح در همین راستا گفت‌وگویی با تلویزیون فلسطین انجام داد و اعلام کرد: به خاطر یک مسأله با دیگر گروه‌ها به مسکو رفتیم و (این موضوع) مسأله سیاسی بود اما حماس و جهاد اسلامی این نشست را به شکست کشاندند.

وی افزود که هشت گروه فلسطینی بیانیه پایانی نشست مسکو را امضا کردند اما جهاد اسلامی، حماس، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین حاضر به امضای آن نشدند که باعث تأسف است.

این عضو فتح در ادامه ادعا کرد: جهاد اسلامی نمی خواهد سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» تنها نماینده مشروع و رسمی ملت فلسطین باشد؛ اصل حق بازگشت و قطعنامه 194 را مردود می‌داند. فتح تا زمانی که جهاد این مواضع خود را تغییر ندهد، ساف را به عنوان تنها نماینده مشروع ملت فلسطین نپذیرد و برنامه‌های ساف و حق بازگشت را قبول نکند، با این جنبش دیداری نخواهد کرد.

حماس در واکنش به این اظهارات اعلام کرد؛ «تصمیم فتح برای عدم دیدار با برداران جهاد اسلامی، حاکی از اصرار سران این جنبش برای تکروی است». «حازم قاسم» سخنگوی حماس به وبگاه «الرساله» گفت جهاد اسلامی یکی از طیف‌های اصلی جنبش ملی فلسطین و صاحب تاریخی سرشار از مبارزه است که فداکاری‌های بسیاری تقدیم کرده است.

الاحمد در ادامه از نشست‌های نزدیک با مسولان اطلاعات مصر برای تبادل نظرات خبر داد و گفت، در این نشست درباره چگونگی عملکرد در مرحله آینده برای پایان دادن به اختلافات، مقابله با «معامله قرن»  و نیز به شکست کشاندن توطئه‌ها برای تسویه مسأله فلسطین صحبت خواهد شد./983/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات