۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۹۷۸۰۷
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه:

همسویی با دشمنان در تخریب آیت الله موسوی جزایری مشهود است

همسویی با دشمنان در تخریب آیت الله موسوی جزایری مشهود است
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه آیت الله موسوی جزایری عالم مجاهدی است، گفت: همسویی با دشمنان در تخریب آیت الله جزایری مشهود است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیرامون حواشی ایجاد شده برای امام جمعه اهواز، اظهار داشت: آیت الله موسوی جزایری عالم مجاهدی است که پیش از انقلاب تا کنون، بار‌ها در مسیر انقلاب و همراهی امام و رهبری، قدم‌های بلندی برداشته و در طول این مدت نیز جان خود را در معرض خطر قرار داده است.

با چشم خود اجتماع منافین و ضدانقلاب‌ها علیه آیت الله موسوی جزایری را می‌بینم

وی با اشاره به هجمه گسترده برخی جریانات علیه شخصیت آیت الله موسوی جزایری گفت: با چشم خود می‌بینیم که اجتماعی از کافران، منافقین، ضد انقلاب‌ها و البته مسلمانان ساده اندیش در تخریب یک مجاهد فی سبیل الله گردهم جمع شده و همسوی با یکدیگر با شعار‌هایی فریبنده و به ناحق ذهن جوانان را علیه نماینده، ولی فقیه در خوزستان می‌شورانند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه امام جمعه اهواز، خدمات بسیار بزرگی را به نظام و انقلاب به ویژه برای استان خوزستان انجام داده است، تصریح کرد: من از دوران پیش تا پس از انقلاب شاهد این هستم که جناب آیت الله موسوی جزایری چه خدمات بزرگی را انجام داده و در اوج ساده زیستی، پیگیر دغدغه‌ها و درد‌های زندگی مردم است.

همه زندگانی آیت الله موسوی جزایری وقف مردم خوزستان است/ معظم‌له اجتهاد مطلق دارند

وی با بیان اینکه همه زندگانی آیت الله موسوی جزایری، وقف مردم خوزستان است، گفت: ایشان مجتهد مسلمی است که اجتهادشان مطلق است و به راحتی می‌توانند در قم اقامت کرده و بیت مرجعیت راه بیاندازند، اما ایشان خوزستان را انتخاب کرد و با اینکه می‌دانستند خطرات زیادی درکمینشان است، اما ماندند و برای مردم و در خدمت مردم زندگی می‌کنند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد ادامه داد: آیت الله موسوی جزایری همه حواشی و جوسازی‌های مخرب ماهواره‌ای و ضد انقلاب را به جان می‌خرند تا دردی از در‌های مردم کم کنند.

شخصیتی برجسته که به جای مرجعیت در خط مقدم خوزستان ایستاده است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: الان رساله عملی ایشان نوشته شده و در ابواب مختلف فقه، صاحب نظر هستند؛ پس خیلی راحت و شاید بدون هر گونه حاشیه‌ای می‌توانند در قم بیت مرجعیت راه بیاندازند، اما ایشان وظیفه فرماندهی میدان جنگ خوزستان با آن همه مشکلات را بر دوش گرفته و یک تنه به دل دشمن زده است.

وی با بیان اینکه اقوام خوزستان، آیت الله موسوی جزایری را محور وحدت استان می‌دانند، اظهار داشت: از چند روز پیش تا کنون، تعداد بسیاری از سران عشایر از بنده خواسته اند تا با ایشان صحبت کنم تا بلکه از تصمیم خود منصرف شوند.

خوشحالی ضد انقلاب و منافقین از خبر احتمال کناره‌گیری آیت الله موسوی جزایری

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خوشحالی و شانتاژ گسترده خبری رسانه‌های معاند پیرامون شایعات سفر آیت الله موسوی جزایری گفت: امروز باید ببینیم چه کسانی ماهی خود را از آب گل آلودی که توسط برخی ساده لوح‌ها ایجاد شده می‌گیرند؟! چرا شبکه‌های ضد انقلاب و منافقین اینقدر خوشحال و مسرور هستند؟!

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان این که دشمن از شنیدن خبر احتمال کناره گیری آیت الله جزایری از سمت امامت جمعه، بسیار خوشحال است، ابراز داشت: افزون بر آن نیز برخی افرادی که ادعا می‌کنند از عدالت دم می‌زنند، اما همراه با جریان‌های انحرافی هستند، در قضیه اخیر احساس رضایت و خوشحالی دارند.

وی با بیان اینکه آیت الله موسوی جزایری کار مردم را ارجح بر سلامتی خود می‌داند، اظهار کرد: بار‌ها خودم شاهد بودم که ایشان از شدت فشار کار تا مرز از دنیا رفتن پیش رفتند؛ گاهی اوقات عفونت کل بدنش را فرا می‌گرفت! اما به درمان خودش نمی‌پرداخت و می‌گفت؛ «کار مردم واجب‌تر است».

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به بیان خاطره‌ای از آیت الله موسوی جزایری پرداخت و افزود: بار‌ها به ایشان تذکر می‌دادم که حتی از نظر مبنای فقهی خودت نیز حفظ سلامتی‌تان لازم است، اما ایشان می‌گفت؛ «کار‌ها آنقدر زیاد است که فرصت نمی‌کنم».

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تصریح کرد: چرا برخی به دروغ، خبری را در جامعه منتشر کرده و مردم را گرفتار شبهه می‌کنند؟! آیا نمی‌دانند که با این کار حرام، تیشه به ریشه اسلام و انقلاب می‌زنند؟!

تخریب گران شخصیت آیت الله جزایری چه کسانی هستند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، علت دشمنی با امام جمعه اهواز را اقدامات سازنده ایشان و مقابله با وهابیت دانست و ادامه داد: آیت الله موسوی جزایری محور وحدت و عامل اصلی ثبات امنیتی در خوزستان است که منفور جریان‌های انحرافی از جمله وهابیون شده‌اند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد گفت: یادمان نرفته چگونه شهید بهشتی را تخریب می‌کردند! حتی برخی به ظاهر متدینین نیز در این تخریب‌ها مشارکت می‌کردند!

وی تخریب گران شخصیت‌های برجسته انقلابی را چند دسته عنوان کرد و افزود: بعضی از تخریبگران، کافر به انقلاب، برخی دیگر نیز منافق، بعضی «فی قلوبهم مرض» و برخی دیگر نیز مسلمانان ساده اندیشی هستند که به راحتی فریب می‌خورند.

آیت الله موسوی جزایری رکن و عمود خوزستان است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خسروپناه، تأکید کرد: مردم خوزستان آگاه بوده و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند که آیت الله موسوی جزایری از خوزستان فاصله گیرند؛ چراکه ایشان رکن و عمود خوزستان هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بنده به عنوان یک طلبه خوزستانی می‌دانم چه انحرافاتی در خوزستان شکل گرفته و چگونه آیت الله جزایری آن‌ها را کنترل، مدیریت و از بین برده است.

وی اضافه کرد: مردم خوزستان یادشان نرفته که در برخی مناطق اهواز، چه ناامنی‌هایی وجود داشت، طلاب را به شهادت می‌رساندند، خودروی شخصیت‌های انقلابی و مساجد را به آتش می‌کشاندند؛ اما این آیت الله موسوی جزایری بود که به تنهایی ایستاد و امروز در آنجا حوزه علمیه و نماز جمعه به پا کرده است.

آیت الله جزایری، سلمان فارسی، عمار و ابوذر زمان در خوزستان است

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت الله موسوی جزایری را عمار زمان دانست و گفت: ایشان هم نقش سلمان فارسی، هم عمار و هم ابوذر زمان را در خوزستان ایفا می‌کنند؛ پس معلوم است که همچون نزدیک‌ترین یار امیرالمؤمنین (ع) وی را مورد آماج و حملات دشمن قرار می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه، به حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز اشاره کرد و با بیان اینکه هدف اصلی آنان بنا به اظهار نظر نیرو‌های امنیتی، ترور آیت الله موسوی جزایری بوده، اظهار داشت: امروز تخریب آیت الله موسوی جزایری، تخریب نظام جمهوری اسلامی بوده و حمایت و حفاظت از مقام و منزلت ایشان، حراست از نظام جمهوری اسلامی و جایگاه ولایت فقیه است.

از جوانان انقلابی گله دارم

وی با ابراز گلایه از عدم واکنش جوانان حزب الهی گفت: چرا برخی از جوانان انقلابی فقط تماشاچی هستند؟! از شخصیت ایشان باید دفاع کرد و از همه چیز مایه گذاشت و بنده نیز ایستادگی می‌کنم.

باید در حمایت از آیت الله جزایری سینه سپر کرد و سیل حملات را با جان و دل خرید

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خسروپناه با تأکید بر اینکه باید برای دفاع از آیت الله جزایری وارد میدان شویم، ابراز کرد: هر چند می دانم عده‌ای به دلیل دفاعم از آیت الله جزایری، من را نیز تخریب می‌کنند! اما در برابر این تخریب‌ها می‌ایستم و سینه سپر کرده و با جان و دل پذیرای آن حملات و هجمه‌ها هستم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پشت پرده حمله به علمای برجسته و انقلابی، جریان‌های ضد انقلابی قرار دارند، اظهارداشت: تخریب آیت الله جزایری، غفلت یک یا دو نفر نیست! یک شبکه‌ای مشغول به کار بوده و عده‌ای در ذیل این شبکه، فعالیت و بازیگری می‌کنند؛ حال برخی آگاهانه و برخی نا آگاهانه است.

نگذارید جریانات صدر انقلاب و منافقان بار دیگر تکرار شود

وی گفت: به نیرو‌های ارزشی توصیه می‌کنم که انقلابی از مقام این عالم مجاهد دفاع کرده و اجازه ندهند، جریان صدر انقلاب و منافقین، برای بار دیگر تکرار شود.

نهاد‌های امنیتی در مواجهه با موج تخریب علما تماشاچی نباشند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خسروپناه تصریح کرد: تعجب می‌کنم که برخی نهاد‌های امنیتی فقط تماشاچی شده‌اند؟! البته ممکن است برخی دغدغه عدالت خواهی داشته باشند، اما متوجه نیستند که این نوع رفتار‌ها چه تهدیدی برای نظام و جامعه اسلامی به همراه دارد.

تخریب آیت الله جزایری بازی در زمین دشمن است

وی خطاب به جوانان گفت: توصیه و نصیحت می‌کنم که در زمین دشمن بازی نکنند! امروز تخریب شخصیت آیت الله موسوی جزایری، تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران و به معنای حرکت در مسیر جریان انحرافی وهابیت است که بدون شک نه تنها آثار وضعی دنیوی و اخروی برایشان دارد، بلکه بدانند این حرکت‌ها مورد رضایت اهل (ع) بیت نیست.

معاون علوم انسانی و فرهنگ دانشگاه آزاد با بیان اینکه شخصیت برجسته آیت الله جزایری را باید قدر دانست، ابراز داشت: باید به خاطر وجود آیت الله جزایری، شکر گذار نعمت الهی باشیم و جایگاه علمی، اجتهاد و جایگاه سیاسی و مدیریت ایشان را بیش از پیش برای جامعه تبیین کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، در پایان جمله تاریخی امام خمینی (ره) «ببینید چه کسانی از این تخریب‌ها خوشحال می‌شوند؟!» را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز تنها و تنها از تخریب شخصیت آیت الله موسوی جزایری شبکه‌های ماهواره‌ای وهابیت، منافقین و جریان‌های ضد انقلاب، سود برده و خوشحال می‌شوند./۹۴۵۶/ت300/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات