۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۹۷۹۵۸
( ۳۰ سالگی منشور روحانیت)

نگاهی به موسوعه 14 جلدی حوزه و روحانیت از نگاه رهبری

نگاهی به موسوعه 14 جلدی حوزه و روحانیت از نگاه رهبری
«موسوعه 14 جلدی حوزه و روحانیت» حاوی سخنرانی ها و مکتوبات رهبر معظم انقلاب از آغاز زعامت ایشان تا پایان سال 95 است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موسوعه 14جلدی منشور حوزه و روحانیت، کتاب مرجع دیدگاه‌ها و مطالبات حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسفندماه سال گذشته با حضور علما، طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه دارالشفاء رونمایی شد.

این موسوعه به همت مؤسسه لوح و قلم با همکاری مؤسسات مختلف از جمله مؤسسه انقلاب اسلامی یا مرکز نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مدت 10 سال در بیش از 9 هزار صفحه مطالب جمع آوری شده که بخش زیادی سخنان بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب  در این اثر در جایی منتشر نشده است.

مجموعه 14 جلدی منشور حوزه و روحانیت در دو بخش اصلی حوزه و روحانیت در زمینه مطالبات حوزه و روحانیت تولید شده و به دلیل ارتباط برخی مطالب به کارکردهای اجتماعی حوزه و روحانیت و برون سازمانی این دو، سرفصل تعاملات نیز به دو سرفصل حوزه و روحانیت اضافه شده است.

گفتنی است، در مجموعه 14 جلدی منشور حوزه و روحانیت هیچ گونه تحلیلی وارد نشده است همچنین اثر و ماکت اولیه این اثر دو سال پیش از رونمایی، به رهبر معظم انقلاب تقدیم شده است از سوی دیگر همه مطالب منتشر شده از سوی مؤسسه انقلاب اسلامی با اجازه رهبر معظم انقلاب منتشر می شود.

این کتاب شامل سخنرانی ها و مکتوبات رهبر معظم انقلاب از زمان آغاز رهبری ایشان تا پایان سال 95 است و حدود دو هزار جلسه از بیانات و مکتوبات ایشان را در برمی گیرد؛ سرفصل «حوزه» شامل تهذیب، پژوهش، تبلیغ و آموزش است، همچنین تشکیلات حوزوی، اصلاح و تحول حوزه و مسائل مربوط به نهادهای حوزوی نیز در چند صد صفحه مورد مطالعه قرار گرفته است.

سرفصل روحانیت نیز دارای چهار عنوان اصلی است که شامل دیدگاه ها، بایسته ها، لباس روحانیت و اعلام حوزوی است و جایگاه اعلام حوزوی شامل احیاء و اموات می شود، چرا که شخص و شخصیت و راه شخص به تعبیر معظم انقلاب قابل تفکیک از یکدیگر نیستند./1324/ت303/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذوالفقار زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
مراکز پژوهشی حوزوی باید بر اساس تخصص خود، تمدن سازی و دولت سازی اسلامی را مدنظر خود قرار دهند
0
0