۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۸۰۳۸
حجت الاسلام سالک در گفت‌وگو با رسا:

بیانیه راهبردی گام دوم سند چشم انداز چهل سال آینده انقلاب است

بیانیه راهبردی گام دوم سند چشم انداز چهل سال آینده انقلاب است
عضو فراکسیون روحانیت مجلس بیانیه گام دوم را سند چشم انداز چهل سال دوم انقلاب دانست و از حوزه های علمیه خواست در تحقق این سند نقش فعال داشته باشند.
حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون روحانیت در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره لزوم توجه حوزویان به «بیانیه گام دوم انقلاب» رهبر انقلاب گفت: در چندماه اخیر رهبر معظم انقلاب دو موضوع «سند الگوی ایرانی اسلامی» و همچنین «بیانیه گام دوم انقلاب» را مطرح کرده اند که هر دو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی ادامه داد: اگر به بیانیه اخیر رهبر انقلاب توجه کنیم، در بند‌های مختلف آن موارد بسیار مهمی مطرح شده است که باید به آن‌ها توجه ویژه شود. امروز از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود بیانیه اخیر رهبر انقلاب را که بیشتر آن به بحث‌های فرهنگی و دینی اشاره داشته است را مورد توجه و ارزیابی ویژه قرار دهند.

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت پارلمان تاکید کرد: در «سند الگوی ایرانی اسلامی» نیز بند‌های مختلفی به مقوله فرهنگ اختصاص یافته که آن نیز در جای خود باید مورد توجه حوزویان قرار بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تحلیل بیانیه اخیر رهبر انقلاب بیان داشت: بیانیه‌ای که از سوی رهبر انقلاب اسلامی مطرح شده یک چشم انداز چهل را ترسیم کرده است. قطعا سند پیش رو یک تحول عظیم در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به کلیدواژه‌های مطرح شده در بیانیه مقام معظم رهبری، عنوان داشت: دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر ارگان‌های دست اندرکار موظف هستند در راستای منویات اخیر رهبر انقلاب عمل کنند. در بیانیه‌ای که منتشر شده ۴۱ بار به جوانان اشاره شده و تنها یک بار کلماتی همچون «مذاکره» و «سلاح» توجه شده است.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: قطعا آینده کشور در اختیار جوانان است و به همین دلیل نیز رهبر انقلاب تاکید بسیار زیادی به این قشر از جامعه داشته‌اند.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان در پایان گفت: از زمانی که بیانیه مهم رهبر انقلاب ابلاغ شده است گروه‌های مختلفی از جوانان در حال تحلیل موضوعی مطالب مطرح شده هستند و انتظار می‌رود حوزویان در برنامه‌های خود و همچنین منابر مساجد به این امر مهم اختصاص پیدا کند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات