۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۹۸۱۰۶
پور ابراهیمی در گفت وگو با رسا:

با حذف یارانه دهک های پردرآمد به معیشت نیازمندان کمک کنیم

با حذف یارانه دهک های پردرآمد به معیشت نیازمندان کمک کنیم
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر توجه مسؤولان به نیازمند گفت: می توانیم با حذف یارانه دهک های پردرآمد به معیشت نیازمندان کمک کنیم.
محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره میزان توجه بودجه سال آینده به اقشار ضعیف جامعه، گفت: در بودجه سال آینده چند سرفصل به صورت مشخص به بخش‌های آسیب‌‎پذیر جامعه توجه داشته است.

وی ادامه داد: برای مثال جهت اشتغال اقشاری که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام راحل (ره) و سازمان بهزیستی هستند، مبلغی از سوی دولت پیشنهاد شده بود که در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ همان میزان را به دو برابر افزایش دادیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مستمری اقشار مستمند، بیان داشت: در خصوص تامین منابع پرداخت‌های مستمری اقشار آسیب پذیر نیز تلاش کرده‌ایم به مبلغ پیشنهادی دولت، درصدی را اضافه کنیم.

نماینده مردم کرمان تاکید کرد: با سازوکار‌های حمایتی در نظر گرفته شده در بودجه تلاش کرده‌ایم سطح توانگری خانواده‌های کم درآمد را بیشتر کنیم.

وی درباره یارانه اقشار نیازمند نیز گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که یارانه دهک‌های پر درآمد حذف شود و به جای آن اقشار نیازمند یارانه بیشتری دریافت کنند. در همین راستا تلاش می‌کنیم این موضوع را در صحن پارلمان به تصویب برسانیم. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات