۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۹۸۱۲۵
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی:

تهدیدها و تحریم‌های دشمنان استقامت و روحیه جهادی ملت را تقویت کرده است

تهدیدها و تحریم‌های دشمنان استقامت و روحیه جهادی ملت را تقویت کرده است
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی گفت: تهدیدها و تحریم‌های چهل‌ساله دشمنان علیه انقلاب سبب تقویت استقامت و روحیه جهادی ملت ما شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، امروز در دومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی استان که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن دهه پنجم انقلاب، بر ادامه راه پرافتخار نظام اسلامی تأکید کرد.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌های دشمنان در مسیر انقلاب در این چهار دهه، افزود: در چهل سال گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی، عین چهل سال تهدید علیه کشور بود و در مقابل این تهدیدها ملت ایران چهل سال ایستادگی کرده و روزبه‌روز بیشتر روحیه جهادی خود را تقویت کردند.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش در ادامه با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این یادواره‌ها، معنویت ناشی از شهید و شهادت در استان بیش از گذشته حاصل شده و چراغ روشنی برای همه ما باشد.

وی که دبیر ستاد برگزاری دومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی است، ادامه داد: سهم خراسان شمالی از چهار هزار و 500 طلبه و روحانی شهید در کشور 72 شهید طلبه و روحانی است.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش ادامه داد: همچنین سهم خراسان شمالی از 17 هزار رزمنده روحانی در کشور 240 روحانی رزمنده است که در دوران هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی جان‌فشانی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری یادواره شهدا و تداوم راه این بزرگواران، ادای تکلیف و دین نسبت به نظام و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی همچنین از همراهی اهل سنت در برگزاری و حضور در این یادواره تشکر کرد و گفت: اهل سنت این استان همواره حامی انقلاب و نظام و ولایت فقیه بوده‌اند که سند روشن آن هم تقدیم 28 شهید اهل سنت در خراسان شمالی است.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی دینی و اسلامی را در سفر به این استان تبیین کردند، تصریح کرد: این مسئله برای استان ما افتخار است؛ اما از سوی دیگر رسالت خراسان شمالی برای پیگیری این موضوع را دوچندان می‌کند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مسؤولان استانی اهتمام ویژه‌ای نسبت به این امر داشته باشند.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات