۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۹۸۱۵۱
حجت الاسلام محمدی خبر داد؛

آمادگی انجمن اصول فقه برای برگزاری جلسات نقد و مناظره علمی

آمادگی انجمن اصول فقه برای برگزاری جلسات نقد و مناظره علمی
رییس انجمن اصول فقه حوزه از آمادگی این انجمن برای برگزاری جلسات نقد و مناظره به صورت کاملا علمی و تخصصی با حضور داوران برجسته حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی «کاربرد استصحاب تعلیقی در فقه» از سوی انجمن اصول فقه حوزه پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

سخنرانان این نشست حجج اسلام والمسلمین محمد تعظیمی فر و قدیرعلی شمس از اساتید دروس خارج فقه و اصول حوزه بودند.

حجت الاسلام محمدی رییس انجمن اصول فقه حوزه در این نشست با اشاره به هدف برگزاری نشست های علمی با محوریت اصول فقه اظهار داشت: ما می خواهیم یکی از مسائل علم اصول را به عنوان کاربردی کردن اصول فقه و بیان ثمرات آن در فقه برگزار کنیم.

وی افزود: انجمن اصول فقه که سال 1390 تأسیس شد تا کنون برنامه های متعدد و متنوع و دارای ثمرات زیادی را برگزار کرده است که یکی از آنها برگزاری جلسات کاربردی علم اصول است که به اشکال و قالب های متعددی برگزار شده و از جمله آنها کارگاه، کلاس های آموزشی و نشست های علمی تخصصی است.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: امروز در این نشست با عنوان کاربرد استصحبات تعلیقی در احکام فقهی از اساتید معززی دعوت کرده ایم؛ انجمن اصول فقه در این مکان که مربوط به جامعه محترم مدرسین است اعلام می‌ کند که با نظرات و مطالب ارزشمند همه عزیزان حوزوی همراه است و دعوت می‌ کنیم که روی اصول و قواعد حتی با مخالفان هم صحبت کنیم.

وی با بیان این که انجمن اصول فقه حوزه با هیچ اندیشمند و فرهیخته و استاد و پژوهشگری برخورد حاشیه ای ندارد، گفت: معتقدیم اگر کار بر اصول و قواعد علمی پیش برود و مورد نظر داوران و نقادان باشد و آن چه مورد قضاوت قرار می‌ گیرد سخن داورها باشد بسیار ارزش دارد و خوب است که این گونه نشست ها برگزار شود.

رییس انجمن اصول فقه حوزه خاطرنشان کرد: انجمن اصول فقه بدون هیچگونه استثنائی از همه عزیزان فرهیخته و محققان حوزوی دعوت به عمل می‌ آورد تا در مورد مسائل علمی جلسات نقد و مناظره با حضور داوران برگزار کند.

وی با اشاره به فعالیت های علمی صورت گرفته از سوی انجمن اصول فقه حوزه یادآور شد: ما تا کنون ثمرات علم اصول فقه را در حقوق، قوانین مدنی و تفسیر قرآن کریم مورد بحث و بررسی قرار داده ایم و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی ابراز داشت: نکته ای که ذکر آن لازم است این است که این جلسات به شکل سخنرانی نیست، بلکه اساتید مطالب را ارائه می‌ کنند و اشکالات و ابهامات پس از ارائه مطالب در محضر اساتید مطرح و پاسخ مناسب از سوی اساتید مطرح خواهد شد.

گفتنی است، در ادامه این نشست، جلسه به صورت کاملا علمی و تخصصی حول محور یاد شده برگزار شد که گزارش تفصیلی این نشست به زودی از سوی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات