۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۹۸۲۸۴
حجت الاسلام نوروزی خبر داد؛

افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان اردبیل

افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان اردبیل
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به آغاز روند نام‌نویسی از علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه، گفت: طی سال‌های گذشته ظرفیت پذیرش طلبه در استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه‌ علمیه استان اردبیل امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز فرآیند پذیرش علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه استان تا 27 اسفند سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان این‌که عموم علاقه ‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی حوزه علمیه قم پس از طی مراحل نام‌نویسی در آزمون ورودی حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته با پیگیری نماینده ولی فقیه در استان؛ ظرفیت پذیرش طلبه در اردبیل افزایش یافته است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به این‌که جذب طلبه در استان به سه گروه تقسیم شده است، افزود: دانش آموزان مقاطع تحصیلی هفتم تا دهم را گروه اول و دانش آموزان مقاطع تحصیلی پایه یازدهم، دوازدهم و پیش دانشگاهی را گروه دوم و دانشجویانی که حداقل 30 واحد را گذرانده باشند؛ گروه سوم شناخته می شوند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان اردبیل با اشاره به این‌که امکان تحصیل برای طلاب فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا نیز در برخی مراکز حوزوی ایجاد شده است، افزود: کارت ورود به جلسه 28 و 29 اسفند توزیع و آزمون ورودی مدارس علمیه به صورت همزمان با سراسر کشور در 30 فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که طلاب برگزیده پس از قبولی در آزمون کتبی در دیگر مراحل گزینش و پذیرش حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: قبول شدگان در آزمون؛ سپس در مصاحبه حضوری، دوره میثاق طلبگی، اختبار و تثبیت حضور یافته و در نهایت فرآیند تحقیقات میدانی و اخذ صلاحیت‌های جسمانی و روانی صورت می گیرد./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات