۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۹۸۳۴۵

رکوردشکنی انگلستان در فقر و بدبختی کودکان انگلیسی

رکوردشکنی انگلستان در فقر و بدبختی کودکان انگلیسی
تحقیقات یک اندیشکده غربی نشان می دهد که میزان فقر کودکان در انگلیس به میزان بی سابقه ای افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نتایج تحقیقات اخیر یک اندیشکده غربی - که در مورد استانداردهای زندگی در انگلیس فعالیت می کند - نشان می دهد که سطح فقر کودکان در انگلیس به رقم بی سابقه 37 درصد خواهد رسید.

بنیاد شفافیت (The Resolution Foundation) در گزارش خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که افزایش رکود در پرداختها و کم کردن بودجه های دولتی در خدمات اجتماعی موجب شده است که فقر کودکان در انگلیس به رقمی بالاتر از 34 درصد یعنی میانگین رقم فقر کودکان در دهه 90 میلادی  برسد و این بدان معناست که تا سال 2020 میلادی - پایان دوره ریاست پارلمان و دولت محافظه کار - پنج میلیون کودک انگلیسی دچار فقر خواهند بود.

گزارش بنیاد شفافیت، با دو برابر اعلام کردن گزارش «دورنمای استاندارد زندگی» در انگلیس (Living Standards Outlook) بیان می کند که افراد بسیار فقیر در انگلستان به طور متناوب تحت تاثیر عوامل متعدد اقتصادی نظیر کم شدن پرداختی ها می شوند.

در حالی که برآوردها نشان می‌دهد در سال های آینده افزایش دستمزد در انگلیس، نزدیک 4 درصد و در حدود میزان پرداختی در سال 2008 خواهد بود، دولت انگلیس با برجسته کردن مجموعه ای از اقدامات اقتصادی خود، اعلام کرده است که میزان بیکاری در این کشور به پایین ترین سطح از سال 1975 رسیده است.

دولت انگلیس همچنین به بدتر کردن وضعیت مالی جامعه از طریق برنامه های مراقبت ویژه اجتماعی متهم است؛ برنامه هایی که به دنبال قطع دریافتی عده ای و جایگزین کردن آن با پرداخت‌ ماهیانه به اقشار خاصی از مردم است. طبق گزارش ها، این طرح که موسوم به «اعتبار همگانی» (Universal Credit) است، موجب بی خانمان شدن بسیاری از متقاضیان شده است چرا که تا زمان تایید صلاحیت آنان از سوی سیستم جدید، از پرداختهای بیشتر محروم شده اند.

پیش‌بینی‌های جدید بیان می کند که از جمعیت 65 میلیون نفری انگلستان، یعنی پنجمین قدرت جهان از منظر تولید ثروت، حدود 14 میلیون نفر از جمله 4 میلیون کودک، در شرایط فقر زندگی می کنند.

در تابستان سال گذشته سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که از سال 2010 تا کنون، برنامه های ریاضتی ارائه شده از سوی دولت های محافظه کار انگلیس موجب افزایش فقر در این کشور شده است.

در همین حال با وجود مشکلات عدیده داخلی از جمله فقر گسترده کودکان، دولت انگلیس به میزان قابل توجهی در جنگهای مختلف در سراسر دنیا سرمایه گذاری می کند. از جمله این موارد می توان به جنگ یمن و بحران سوریه اشاره کرد./847/ب901/ع

ارسال نظرات