۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۹۸۴۶۲
(30 سالگی منشور روحانیت)

منشور روحانیت چراغ حرکت حوزه های علمیه است

منشور روحانیت چراغ حرکت حوزه های علمیه است
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: منشور روحانیت امام خمینی(ره) باید چراغ راه حرکت حوزه‌های علمیه برای تحول و جهش علمی قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، روحانیت را حماسه سازان عرصه تبلیغ دین معرفی کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ بر بهره گیری از منبر وعظ رسالت مهم ارشاد و هدایت مردم را بر عهده داشته است.
 
وی با بیان این که علما و روحانیت در طول تاریخ با تفقه در دین و بیان احکام ناب اسلامی برای تشنگان معارف الهی جامعه را در مسیر رشد و تعالی رهنمون ساختند، افزود: روحانیت در دعوت مردم به حق از همه چیز حتی جان خود نیز گذشتند و آن را در طلب اخلاص قرار دادند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که مجاهدت‌های روحانیت در ادوار مختلف تاریخ اسلام همواره بر اساس تکلیف و زمان شناسی بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در دفاع از دین تسامح و تساهل نکرده و در برابر هر گونه انحراف با قدرت از دین دفاع کرده اسن.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت و حوزه‌های علمیه به دلیل نقش مؤثر در دفاع از دین مورد هجمه‌های دشمنان قرار داشته اند، بیان داشت: فشار، تهمت و دروغ پراکنی‌های دشمنان هیچ گاه موجب نتوانسته در اراده استوار روحانیت در دفاع از دین و انجام رسالت واقعی آن‌ها خللی ایجاد کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خدمات علمی، تبلیغی و فرهنگی حوزه و روحانیت به جامعه اسلامی بسیار گسترده بوده است، خاطرنشان کرد: منابع غنی حوزه‌های علمیه مهم‌ترین عامل رشد و تعالی معنوی جامعه اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که علما و روحانیت در جریان نهضت انقلاب اسلامی جزء نخستین‌ها بودند، تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی نقش مؤثر و محوری در حرکت توده مردم در دفاع از نهضت بر عهده داشت.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، منشور روحانیت امام خمینی (ره) را توصیف روحانیت متعهد، مهذب و انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه برای رشد و بالندگی در همه بخش‌های مورد نظر باید ضمن بازخوانی منشور روحانیت امام راحل در جهت اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود گام بردارند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه‌های علمیه و روحانیت برای حفظ جایگاه خود باید همواره منشور روحانیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: این منشور باید چراغ راه حرکت حوزه‌های علمیه برای تحول و جهش علمی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که در طول تاریخ اسلام و تشیع همواره جریان‌هایی خطرناک به دنبال تضعیف جایگاه دین بودند که با هوشیاری علما شکست خورده اند، افزود: امروز این جریان‌ها با چهره‌ای جدید به دنبال نفوذ به حوزه به عنوان مهم‌ترین مرکز علمی و دینی جامعه اسلامی هستند که باید هوشیار بود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات