۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۸۴۸۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
تجلیل از 15 فعال و پیشکسوت قرآنی، برگزاری جشنواره قرآن و عترت و اعزام 19 کاروان از خراسان شمالی به عتبات عناوین اخبار کوتاه استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در آیین پایانی جشنواره فرهنگی، هنری  قرآن و عترت از ۱5 فعال و پیش کسوت قرآنی استان تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم  بر بهره مندی از جلوه های هنری برای ترویج آموزه های قرآنی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: قرآن ما را به غنی سازی دعوت کرده است تا از این طریق وجود، عمر و فکرمان را غنی سازی کنیم زیرا ارزش مان بالا می رود.

وی قرآن را دولتی پایدار دانست و افزود: قرآن جان، روح و روان ما را بازسازی و نوسازی  می کند و امیدوارم فرهنگ قرآنی در زندگی‌‌مان نورانیت ایجاد کند.

امام جمعه بجنورد بر قراردادن هنر در محضر قرآن و بهره مندی از جلوه های هنری برای ترویج آموزه های قرآنی تاکید کرد و افزود: با تاسی از قرآن در هنرهای مختلفی همچون تجسمی، تئاتر و فیلم سازی و انتقال آن به نسل های آینده می توان گام های مهمی را در این عرصه برداشت.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در 5 استان کشور

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره فرهنگی، هنری  قرآن و عترت خراسان شمالی به جایگاه و نقش قرآن کریم در هدایت بشریت اشاره و آن را میراث گران بهای اسلامی و وجه مشترک اعتقاد همه مذاهب اسلامی دانست و تصریح کرد: بی گمان حقیقت جز در سایه قرآن و آموزه های دینی و تاسی از آن نیست.

فقهی زاده جریان سازی را از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره قرآن و عترت در 5 استان کشور دانست تا از این طریق جایگاه آن در نظام اندیشه دینی و اسلامی نشان داده شود.

وی شکوفایی استعدادها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم در آیین پایانی، این حضور را نمونه ای از عمل صالح دیندارانه که به قصد جریان سازی فرهنگ دینی رقم می خورد، بیان کرد.

ایام نوروز ۱۹ کاروان از خراسان شمالی به عتبات اعزام می شود

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی از اعزام ۱۹ کاروان از استان به عتبات عالیات در ایام نوروز سال ۹۸ خبر داد.

محمد باقر قاصری اظهار کرد: ثبت نام در کاروان های عتبات عالیات خراسان شمالی از روز چهارشنبه یکم اسفندماه جاری آغاز شده است.

قاصری افزود: اعزام نوروزی زائران از ۲۴ اسفند ماه جاری آغاز و تا هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۸ ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برای اعزام زائران در این مدت ۵۰ کاروان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۹ کاروان برای ایام نوروز است.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی بیان کرد: باتوجه به درخواست های بالای هم استانی ها امسال شمار کاروان های اعزام به عتبات در ایام نوروز را افزایش داده ایم.

هنرمند بجنوردی نامزد دریافت جایزه بهترین پوستر تئاتر فجر

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: هنرمند بجنوردی، نامزد دریافت جایزه بهترین پوستر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر شد.

حیدری با بیان این که سعید رضوانی طراح پوستر نمایش «چشم برهم زدن» در زمره 5 نامزد دریافت جایزه بهترین پوستر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر قرار گرفت، افزود: گروه انتخاب این بخش تشکیل شده از فرزاد ادیبی، ساعد مشکی و صالح تسبیحی تحت مدیریت ابراهیم حسینی از میان ۱۱۷ هنرمند و ۴۳۵ اثر از ۳۲ شهرستان، 5 نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه پوستر را معرفی کرد و نام هنرمند بجنوردی در آن به چشم می خورد.

وی افزود: نفرات برگزیده این بخش در آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر که چهارم اسفند خواهد بود، اعلام می شوند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات