۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۹۸۵۸۵
امام جمعه تبریز:

دولت باید به سمت هم اندیشی و همفکری با جوانان و نخبگان جامعه برود

دولت باید به سمت هم اندیشی و همفکری با جوانان و نخبگان جامعه برود
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بهره گیری صحیح و مناسب از نیروهای جوان مستعد در پایه های مدیریتی و تصمیمات راهبردی ضرورتی مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع فعالان فرهنگی استان اظهار داشت: دشمنان با ناامیدی در عرصه های نظامی، به دنبال ضربه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی هستند.

وی با اشاره به این‌که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت در طول سالیان متمادی مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: در برخی عرصه ها اقدامات خوبی صورت گرفته، اما کم‌کاری در بخشی دیگر کاملا مشهود است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بحران اقتصادی کشور و وضعیت کنونی معیشت مردم حاصل سیاست های غلط فعلی و گذشته است، ادامه داد: اگر هشدارهای حکیمانه دهه های گذشته رهبری در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی جدی گرفته می شد، الان در وضعیت کنونی نبودیم.

وی با تأکید بر این‌که دولت باید به سمت هم اندیشی و همفکری با جوانان و نخبگان جامعه روی آورد، تصریح کرد: بهره گیری صحیح و مناسب از نیروهای جوان مستعد در پایه های مدیریتی و تصمیمات راهبردی ضرورتی مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: اگر می‌خواهیم بساط آسیب‌های اجتماعی در جامعه برچیده شود، باید همگان تلاش کنیم تا روح معنویت و اخلاق در جامعه حاکم باشد، ایجاد تحول در ابعاد مختلف مدیریتی به جرات و ریسک پذیری نیاز دارد که این دو خصلت در جوانان مشاهده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید برتلاش همگانی به ویژه جوانان غیرتمند آذربایجان شرقی و تبریز در  پیشبرد اهداف ترسیم شده در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب گفت: توجه علمی و عملی مفاد بیانیه از سوی مدیران و برنامه ریزان کشور و استان ضروری است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات