۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۸۷۹۱
آیت الله سلیمانی:

خدمات لازم در زمینه کتاب به شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان ارائه شود

خدمات لازم در زمینه کتاب به شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان ارائه شود
امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به فاصله طولانی شهرهای سیستان و بلوچستان از یکدیگر ضرورت دارد خدمات لازم در زمینه کتاب به شهرستان‌های مختلف ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه بزرگ کتاب سیستان و بلوچستان که در محل نمایشگاه های دائمی زاهدان برگزار شد اظهار داشت: در متون دینی، آیات الهی و روایات اسلامی بارها به اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: نقش کتاب در تکامل فردی و اجتماعی جامعه ی نقشی انکار نشدنی است.

وی با بیان اینکه کتاب در همه مکاتب و ادیان محترم شمرده می‌شود گفت: کتاب جزو شاخص‌های رشد فرهنگی یک جامعه محسوب می شود اما در دین مبین اسلام جایگاه کتاب بالاتر و با ارزش تر از سایر ادیان است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه هیچ سنتی در دین اسلام پذیرفتنی نیست مگر اینکه برگرفته از کتاب قرآن باشد تصریح کرد: از کتاب می‌توان به عنوان یک معجون و عصار زحمات تفکر و اندیشه یک کاتب، عالم و مولف یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب باید سهم کتاب و کتابخوانی در جامعه افزایش پیدا کند چرا که حیات دل در گرو کتاب است و از این طریق می توان به خالق هستی نزدیک شد.

آیت الله سلیمانی یکی از آثار خواندن کتاب را ایجاد نشاط و ارائه انرژی مثبت به انسان دانست و اظهار داشت: هر اندازه افراد اهل فکر و مطالعه باشند کارایی و شادابی آنها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: سابقه غنی مردم ایران در فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایجاب می کند که برنامه ریزی مناسب برای انس بیشتر با کتاب و کتابخوانی انجام شود تا از این طریق نرخ مطالعه کتاب در کشور افزایش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به فاصله طولانی میان شهرهای سیستان و بلوچستان اشاره کرده و گفت: با توجه به فاصله طولانی که بین شهرهای مختلف استان وجود دارد باید خدمات لازم در زمینه کتاب به شهرستان‌های مختلف استان نیز ارائه شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات