۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۹۸۸۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

نقش گفتمان های دینی در کنترل آسیب های اجتماعی انکارناپذیر است

نقش گفتمان های دینی در کنترل آسیب های اجتماعی انکارناپذیر است
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به اهمیت برگزاری گفتمان های دینی اشاره کرد و گفت: نقش گفتمان ها در کنترل آسیب های اجتماعی انکارناپذیر است.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اهمیت برگزاری گفتمان های دینی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اهداف شوم دشمنان و استکبار جهانی در زمینه جدایی جوانان از باورها و اعتقادات دینی، برگزاری گفتمان‌های دینی در راستای مقابله با ترفندهای آنان نقش مهم و اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی متوجه خانواده‌ها در جامعه است، افزود: ضرورت دارد برنامه‌هایی که در حوزه گفتمان دینی اجرا می شوند در راستای تقویت باورهای دینی، بیداری و آگاهی بخشی خانواده‌ها به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باشند.

حجت‌الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از روش‌های مختلف و تزریق شیوه‌های متنوع مفاسد اخلاقی، سعی می‌کنند جوانان ما را به گناه آلوده سازند که در این میان نقش دین به ‌عنوان کنترل کننده انسان از ارتکاب به گناه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های پرمحتوا برای جوانان و جذب این قشر از مهم ‌ترین راهکارها در مقابله با جنگ نرم است، اظهار داشت: با توجه به ابهامات و شبهات زیادی که ممکن است در ذهن دانش آموزان و قشر جوان و نوجوان باشد، اجرای گفتمان‌های دینی در سطح مدارس بیشترین اهمیت را دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه گفتمان‌های دینی یکی از طرح‌های درخشان و موفق سازمان تبلیغات اسلامی کشور است، ابراز داشت: برگزاری این گفتمان ها توانسته برای اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی و دین مداری بین جوانان و نوجوانان نقش مؤثری را ایفا کند.

وی تأکید کرد: با توجه به تهاجم گسترده دشمنان نظام اسلامی و سرمایه گذاری آنها در زمینه به انحراف کشاندن آحاد جامعه به ‌ویژه قشر جوان و نوجوان، برنامه ریزی و تلاش در راستای برگزاری هرچه بهتر گفتمان های دینی در مدارس و مراکز آموزشی با هدف ارتقاع سطح آگاهی دینی این قشر لازم و ضروری است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات