۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۹۸۸۴۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
آخرین مهلت ثبت نام در حوزه علمیه سفیران بیرجند، آرامش بهاری در 6 بقعه قاینات و رقابت 1200 کودک قرآنی عناوین اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: ثبت نام در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند از 24 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 اسفند ماه جاری ادامه دارد.

حجت الاسلام صدرالدین عارفی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  مرحله دوم ثبت نام از 17 فروردین تا 22 فروردین ماه سال آینده است و آزمون کتبی و مصاحبه حضوری از طلاب همزمان با سراسر کشور در 30 فروردین ماه 98 انجام می‌شود و قبول شدگان می‌توانند در مدرسه علمیه تحصیل کنند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند افزود: علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به سایت معاونت آموزش حوزه علمیه به نشانی www.HOWZEH_QOM.IR و یا به صورت حضوری به خیابان مطهری 8 حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند مراجعه کنند.

آرامش بهاری در 6 بقعه قاینات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات، در جلسه برنامه ریزی برنامه های تعطیلات نوروزی گفت: طرح آرامش بهاری ایام نوروز در شش بقعه متبرکه قاینات برگزار می شود.

حجت الاسلام رحیمی اظهار کرد: این طرح در جوار امامزادگان زیدالنار آفریز، زید فرخ آباد قاین، بی بی زبیده خاتون اسفشاد، امامزاده مسعود شندان عرب، سید حسن و سید افضل کومیران و آرامگاه بوذرجمهر قاینات به مدت 20 روز اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح چهار روحانی اعزامی از حوزه های علمیه قم و قاینات برنامه های متنوعی از قبیل اقامه نماز جماعت در سه وعده و برپایی خیمه معرفت و مسابقه نقاشی و پاسخ به سوال های شرعی و مشاوره، وقف جدید، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی و برگزاری دعای ندبه، کمیل، زیارت عاشورا و دعای توسل را اجرا خواهند کرد.

رقابت 1200 کودک قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه هزار و 200 کودک بیرجندی، در جشنواره قرآنی رقابت می کنند، گفت: جشنواره قرآنی کودک، ویژه گروه پیش از دبستان به منظور ایجاد شور و نشاط قرآنی ‌بین کودکان در چهار رشته نمایش، سرود، حفظ و نقاشی با مضامین قرآنی، مذهبی و انقلابی برگزار می‌شود.

 حسن سلمانی افزود: حدود هزار و 200 نفر از ۴۵ مهد و پیش‌ دبستانی بیرجند در دو بخش انفرادی و گروهی با هم رقابت می کنند و مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کنند به عنوان مراکز قرآنی برتر در حوزه کودک شناخته می‌شوند.

به گفته وی، هدایایی برای تمام افراد شرکت‌ کننده در این جشنواره در نظر گرفته شده است که ۹ اسفند در اختتامیه جشنواره به شرکت‌ کنندگان اعطا می شود.

حرکت پرشتابی باید در گام دوم انقلاب آغاز شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در گام دوم انقلاب باید به صورت جدی وارد میدان شویم و حرکت پرشتابی را آغاز کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور افزود: باید از تجربه ها درس گرفت و کار خود را اصلاح کنیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی به علم و حرکت ها جهت می دهد و ریلی که بشر می تواند بر روی آن حرکت کند، ریل علم است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جهاد یک امر ارزشی و عبودیتی است، اظهار داشت: این امر ضرورت دارد اما در طبقه بندی ها، جهاد علمی و فرهنگی بالاترین ارزش را دارد.

وی گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید داشته اند که باید قدر جوانان را دانست و اگرچه ممکن است در جوان کم تجربگی و گاهی تقلیدهای حساب نشده ای وجود داشته باشد، اما جوان عدالتخواه و بیدار است و نسبت به جامعه خود احساس مسؤولیت می کند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات