۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۸۹۱۰
معاون فرهنگی ستاد اعتکاف مطرح کرد؛

آغاز ثبت نام اعتکاف رجبیه از امروز تا ۲۲ اسفندماه

آغاز ثبت نام اعتکاف رجبیه از امروز تا ۲۲ اسفندماه
حجت الاسلام تکیه‌ای با اشاره به زمان و چگونگی ثبت نام در مراسم اعتکاف گفت: علاقه‌مندان از امروز تا ۲۲اسفندماه برای ثبت نام در این مراسم فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای معاون فرهنگی ستاد اعتکاف در نشستی خبری درباره جزییات مراسم اعتکاف سال آینده اظهار داشت: اعتکاف پیش رو در مسجد جمعه مصلی اعتکاف سراسری دانشجویان به میزبانی قم و با همکاری نهاد ولایت فقیه در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ثبت نام آن از طریق سایت مرکز اعتکاف صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی ستاد اعتکاف مطرح کرد: در بخش کشوری، «ویژه برنامه جشن طراوت بهار در قنوت نیاز» در لحظات سال تحویل و همگام با معتکفین در مساجد، با همکاری رسانه‌‌های ملی، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های بین المللی با هدف استمداد از دعای معتکفین جهت رزق مادی و معنوی جامعه اسلامی در سال آینده تدارک دیده شده است، چراکه اعتکاف هرساله به نوعی بیمه نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: ایشان ششمین دستاورد یا سند افتخار نظام اسلامی را عیار معنویت و اخلاق عنوان و تیتر همه کارهای اخلاقی اعتکاف بیان کرده‌اند.

حجت الاسلام تکیه‌ای در ادامه به برنامه‌های مراسم اعتکاف پیش رو اشاره کرد و گفت: «نشست سبک زندگی به رسم صالحان» ویژه کارگاه آموزشی مهارتی خانواده و آموزش سبک و مهارت‌های زندگی اسلامی، مراسم «از حرم زینب(س) تا خیمه موعود» گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعان حرم و سیره پژوهی ایشان در زمینه ظهور، «هم اندیشی معتکف و اصلاح جامعه» به صورت تعاملی بین کارشناسان مدعو از حوزه و دانشگاه و معتکفین برگزار می‌شود که محصول آن تصمیم عمومی و کشوری برای اصلاح معنوی جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم «تا صبح دولت یار» ویژه برنامه صبح جمعه و روز سوم اعتکاف همزمان با دعای ندبه، «محافل چشمه‌های معرفت» گفت‌وگوهای تخصصی در موضوع‌های معرفتی متنوع، «درس آموزان سلوک» درس‌های اخلاق اساتید مبرز اخلاق به صورت همزمان در مساجد، «نجوای سجادیه» قرائت‌ مناجات‌های منتخب صحیفه سجادیه با توجه به تأکید رهبر انقلاب در این زمینه، از دیگر برنامه‌های اعتکاف امسال خواهد بود.

معاون فرهنگی ستاد اعتکاف افزود: «پیمان سربازی» عهدنامه معتکفین برای صیانت از توشه اعتکاف در طول زندگی یک ساله آنها، «هم پرواز پیامبر اعظم(ص) عنوان کارگاه‌های علی شناسی و سیره علی پژوهی با توجه به نهج البلاغه است که در مساجد به صورت تخصصی برای معتکفین برگزار می‌شود و «مراسم عبادت ام داود» همگام با معتکفین و مردم علاقه‌مند که در روز سوم در مساجد جامع و جمکران و حرم حضرت معصومه(س) به جمع معتکفین می‌پیوندند و به صورت سراسری از رسانه ملی و شبکه‌های معارف و چهارم به صورت زنده پخش خواهد شد، از دیگر برنامه‌هایی است که برای مراسم پیش رو در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که شب 29 اسفندماه آغاز مراسم اعتکاف خواهد بود و لحظات سال تحویل، شب دوم اعتکاف است، گفت: ثبت نام در مراسم اعتکاف از 7 تا 22 اسفندماه از طریق مجازی و سایت اعتکاف انجام و بعد از 22 اسفند برای همه مساجد 21گانه به صورت همزمان قرعه کشی انجام خواهد شد و باری برگزیدگان اطلاع رسانی صورت می‌گیرد./876/پ202/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات