۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۹۸۹۳۹
مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه:

بقاع امامزادگان محل تجدید عهد با امامان است

بقاع امامزادگان محل تجدید عهد با امامان است
حجت الاسلام شیری گفت: احترام به مزار علما رسم دیرینه ای است که نسل جدید باید این رسم را زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام شوزب شیری مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) که در آستان مقدس امامزاده عبدالله برگزار شد با اشاره به اینکه احترام به مزار علما رسم دیرینه ای است که نسل جدید هم باید این رسم را زنده نگه دارد بیان داشت: با دیدن مزار و بارگاه امامزادگان باید با کمال خشوع رفتار کنیم چرا که این عزیزان ما را با اجداد بزرگوارشان آشنا کرده اند.

وی یادآور شد: به طور مثال در زمان امام جواد (ع) و از اصحاب امام رضا (ع) موکلانی در هشت نقطه از همدان حاضر بودند که در تاریخ نام تک تک آنها موجود است.

مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همدان را نقطه هدف خاندان اهل بیت عنوان کرد و اظهار داشت: با جست و جو در طول تاریخ خواهیم دید که همدان و شهرهای اطراف آن همواره مورد توجه اهل بیت بوده اند و شاید یکی از دلایل مهم آن هم حضور علمایی بوده که در این منطقه حضور داشتند.

وی به بقاع متبرکه و امامزادگان شهر همدان اشاره کرد و گفت: امامزاده یحیی یکی از امامزاده های شهر همدان از شخصیت های علمی مهم زمان خود بوده است که در این شهر خفته و از نوادگان حسن مثنی است که هم از طرف پدر و هم از طرف مادر به امام حسن مجتبی می رسد.

حجت الاسلام شیری ادامه داد: نه تنها مردم همدان بلکه مردم مناطق مختلف همچون عراق به زیارت این امامزاده می آیند و برای رفع مشکلاتشان به ایشان متوسل می شوند.

وی تصریح کرد: همدان در طی قرن های سوم تا هفتم پایتخت علویان بوده است و همواره بزرگانی از دودمان اهل بیت در این شهر مستقر بوده اند.

مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به شجرنامه امامزاده عبدالله نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عبدالله ابن احمد یا امامزاده عبدالله که از نوادگان امام کاظم (ع) می باشد به همراه پدرش که در حدود سال 400 نقیب شهر همدان بوده است در این محل دفن شده اند.

وی افزود: یکی از برداران ایشان اسحاق ابراهیم است که در نهاوند قرار دارد و یکی دیگر از برادرانشان هم سید هاشم است که مقبره او در طارم است./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات