۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۹۰۶۶
مدیراستانی حوزه علمیه اردبیل:

بیانیه گام دوم انقلاب چشم انداز جمهوری اسلامی برای آینده است

بیانیه گام دوم انقلاب چشم انداز جمهوری اسلامی برای آینده است
مدیر حوزه علمیه استان اردبیل با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: وظیفه نسل جوان امروز تولید علم براساس توحید است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی نوروزی در گردهمایی اعضای جبهه مردمی انقلاب اسلامی که همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه حضرت رقیه(س) اردبیل برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: ساختن جامعه اسلامی و تمدن اسلامی یعنی خروج علم از ترجمه غربی که مورد تاکید این بیانیه است.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را روند کار انقلابیون دانست و گفت: چشم‌انداز جمهوری اسلامی برای آینده در گام دوم انقلاب اسلامی بیان شده است.

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل بیان داشت: در طول تاریخ 2 جنگ بزرگ اتفاق افتاد و یکی از این جنگ‌ها بعد از حادثه کربلا به وقوع پیوست؛ بنی امیه برای از بین بردن و تغییر محتوای اسلام نهضت ترجمه را راه انداخت.

حجت الاسلام نوروزی علم فلسفه غرب را در آن زمان علم رواقیون دانست و اظهار داشت: رواقیون معتقد بودند که خوب و بد را خداوند مشخص می‌کند و خوب و بد ذاتی وجود ندارد چرا که آنان بر جبرگرایی قائل بودند.

وی تصریح کرد: بنی امیه اجازه ترجمه کتاب‌های فلسفه رواقیون را صادر کرد و از آن زمان بود که جنگ و خونریزی جهان اسلام را فرا گرفت.

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل اذعان کرد: امام محمدباقر(ع) و در ادامه امام صادق(ع) شیعیان را از این وضعیت نجات دادند و فلسفه اسلام را راه انداختند.

وی داعش را ادامه فلسفه غرب و رواقیون دانست و ادامه داد: همه جنگ‌ها و خونریزی‌ها در جهان اسلام به دلیل ترجمه فلسفه غرب و دوری از فلسفه اسلامی است.

حجت الاسلام نوروزی جنگ اندیشه را مهم‌تر از جنگ نظامی دانست و بیان داشت: جنگی که هیتلر در آن شکست خورد، مارکس توانست با جنگ اندیشه پیروز شود، جنگ جدید حاصل رئالیسم و مارکسیسم در جهان بود.

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل الگوی علم کشور را علم غربی دانست و افزود: علوم انسانی امروز برگرفته از علم غربی است که نسل جوان وظیفه تولید علم توحیدی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: امروز بر اساس آموخته‌های غربی مشاغل کوچک و فردمحور به مشاغل بزرگ تبدیل می‌شوند تا افراد استقلال فکری نداشته باشند.

حجت الاسلام نوروزی به فروش کشت و صنعت با کمترین قیمت اشاره کرد و گفت: دولت به جای فروش کلی این مجتمع تولیدی می‌توانست با قطعه‌بندی و واگذاری آن به خود اهالی مغان هم عامل شکوفایی کشاورزی و استقلال فکری آنان باشد و هم مجبور نباشد این مجتمع بزرگ را به قیمت کاغذ بفروشد.

انقلاب اسلامی به ایران معنا بخشیده است

رضا قاسمیان، کارشناس سیاسی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: استعمارگران برای دستیابی به ثروت ملت‌ها استراتژی بی‌صاحب کردن ثروت را اعمال می‌کنند.

وی افزود: بی‌فکر کردن ملت‌ها و ایجاد فقر فرهنگی، انحراف فکری و حاکمان بی‌فکر از جمله عوامل بی‌صاحب کردن ثروت در کشورها است.

این استاد علوم سیاسی ادامه داد: زمانی که آمریکا در سال 2003 وارد عراق شد، 513 دانشمند عراقی را ترور کرد تا فکر و اندیشه را از این کشور حذف کند.

وی به برنامه انقلاب اسلامی برای نجات مسلمانان دنیا اشاره کرد و بیان داشت: در 40 سال گذشته انقلاب اسلامی با ایجاد بیداری اسلامی آنان را از تحقیر و ظلم استکبار نجات داد.

قاسمیان تصریح کرد: انقلاب اسلامی، ایران را به نهضت تبدیل کرده و به آن معنا بخشیده؛ فرمول ایران اسلامی یعنی نجات مسلمانان از ظلم استکبار.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به لزوم حذف مرز بین کشورهای اسلامی اذعان کرد: پیاده‌روی اربعین یعنی از بین بردن مرز 2کشور اسلامی و امروز مسلمانان باید به امت واحده تبدیل شوند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات