۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۹۳۳۱
امام جمعه کرمان:

جوانان تحقیق و پژوهش را جدی بگیرند

جوانان تحقیق و پژوهش را جدی بگیرند
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: بی توجهی به درس و تحقیق یکی از ضعف‌های جوانان است که این قشر باید با درس خواندن به پیشرفت کشور کمک کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام علی (ع)، گفت: تقوا سبب آرامش در زندگی می‌شود.
 
وی افزود: اعتقاد به معاد و روز رستاخیز از اعتقادات مسلمانان بوده و انسانی که در دنیا ایمان به خدا و اعتقاد به معاد داشته باشد زندگی خوبی در آخرت دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به این که بعضی از مردم منکر قیامت و معاد هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که با حرف‌های خود منکر قیامت هستند، جایگاه آن‌ها جهنم بوده و در آخرت خوار و ذلیل می‌شوند.
 
وی ابراز داشت: قدرت یکی از صفات الهی شمرده می‌شود و تنها کسی که در دنیا و آخرت قدرت مطلق دارد خداوند است و انسان‌ها همه به او نیاز دارند.
 
امام جمعه کرمان با توجه به این که شبهه افکنی کار دشمن بوده، بیان کرد: یکی از اهداف دشمن در دنیا این است که با شبهه افکنی انسان را از خدا دور و اعتقادات مردم را متزلزل کند.
 
وی اظهار داشت: انسان در آخرت، مورد سنجش قرار می‌گیرد و همه انسان‌ها بدانند تنها چیزی که انسان به دنیای دیگر می‌برد، اعمال نیک بوده و ثروت و پول از بین رفتنی هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان این که تاسیس کمیته امداد یکی از کار‌های خوب امام خمینی (ره) است، ابراز داشت: روز درخت کاری و تاسیس کمیته امداد از مناسبت‌های هفته آینده بوده که باید این روز‌ها را قدر بدانیم.
 
وی بیان کرد: آیت الله مومن یکی از افراد انقلابی در کشور شمرده می‌شود که تمام عمر خود را در اختیار انقلاب و درس خواندن قرار داد و کارنامه خوبی را از خود در این دنیا باقی گذاشت.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که کنگره ۶۵۰۰ شهید در کرمان از کنگره‌های برتر کشور شناخته شده است و تاثیرات مثبتی در شهر کرمان گذاشت، خاطرنشان کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و حضور در عرصه‌های مهم کشور از افتخارات مردم کرمان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی تصریح کرد: مسؤولان علم و پژوهش را در کشور جدی بگیرند، زیرا راه پیشرفت علوم این است که جوانان اهل تحقیق و پژوهش در مباحث گوناگون باشند تا بتوانیم در جهان پیشرفت کنیم.
 
وی با بیان این که پشرفت کشور در حوزه علم خوب بوده، اما باید نسبت به سال‌های قبل بیشتر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: تمدن ایران یک تمدن اسلامی بوده و کشور ایران دارای دانشمندان زیادی است که می‌توانند هر کدام در بسیاری از علوم پیشرفت کنند.
 
امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به این که جوانان تحقیق و پژوهش را در کشور جدی بگیرند، گفت: بی توجهی به درس و تحقیق یکی از ضعف‌های جوانان امروزی بوده که این قشر باید با درس خواندن به پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد کمک کنند./۹۷۰۷/پ202/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات