۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۹۹۳۵۹
اوقاف سوریه:

پذیرش درخواست حجاج سوری از سوی سعودی صحت ندارد

پذیرش درخواست حجاج سوری از سوی سعودی صحت ندارد
وزات اوقاف سوریه اعلام کرد که وزارت حج سعودی امسال نیز با درخواست حجاج سوری برای ادای فریضه حج مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک منبع موثق در وزات اوقاف سوریه اخبار منتشر شده درباره پذیرش درخواست حجاج سوری از سوی عربستان سعودی را تکذیب کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که وزارت حج سعودی، امسال نیز مانع از آن شد که حجاج سوری حاضر در داخل این کشور به عربستان اعزام شوند.

وی در عین حال تأکید کرد که وزارت حج سعودی در مقابل، توافقنامه‌ای با نهاد موسوم به «ائتلاف معارضان» امضا کرد.

این منبع تصریح کرد که «وضعیت مانند هر سال است... [بدین صورت که] ثبت نام صورت می‌گیرد» به این امید که سوریه بتواند سهم خود  در اعزام حجاج را بگیرد.

وی همچنین اظهار داشت: «واقعیت این است که ما همچنان در شرایط هفت سال گذشته قرار داریم و هیچ مسئله جدیدی رخ نداده است».

منبع مذکور با بیان اینکه عادتا روند ارائه درخواست از یک تا یک و نیم ماه به طول می‌انجامد، اعلام کرد که امید است وضعیت رو به بهبود باشد.

نهاد موسوم به «کمیته عالی حج سوریه» -وابسته به معارضان- اواسط فوریه جاری با عربستان سعودی قراردادی امضا کرد.

این کمیته اعلام کرد که «عبدالرحمن مصطفی» که ریاست ائتلاف معارضان و کمیته عالی حج سوریه را بر عهده دارد، 13 فوریه «توافقنامه مربوط به فراهم کردن مقدمات امور حجاج سوریه را با عبد الفتاح بن سلیمان مشاط معاون وزیر حج سعودی امضا کرد».

اوقاف سوریه 31 خرداد ماه گذشته اعلام کرد که اقدامات برخی از دفاتر گردشگری در لبنان، تسهیل ادای فریضه حج برای مردم سوریه نیست، بلکه نوعی سوء استفاده سیاسی و مادی است که مسئولان عربستان برای رکن مهمی از ارکان اسلام انجام می‌دهند.

این نهاد سوری اعلام کرد که از این رکن، طرفهایی که با سوریه دشمنی دارند، تحت عنوان کمیته عالی حج سوریه استفاده می‌کنند؛ کمیته ای که وابسته به دشمنان سوریه است و از آن برای فریب شهروندان استفاده می‌کنند./983/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات