۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۹۹۳۶۹
معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

انگلیس حامی تروریسم و رژیم صهیونیستی است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: انگلیس حامی جریان های تکفیری و تروریستی و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی در مدرسه امام مهدی واقع در شهر بعلبک به اقدام خصمانه انگلیس در قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست تروریست واکنش نشان داد و بیان داشت: انگلیس شرایط احراز تروریست و طبقه بندی آن در جهان را ندارد زیرا خود او از جریان های تکفیری و تروریستی و رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت می کند و عضو ائتلاف ضد مردم سوریه و یمن است.

وی با بیان اینکه حزب الله لبنان، عضو جبهه مقاومت است و مردم منطقه دیدگاه مثبتی نسبت به آن دارند، اظهار داشت: این اقدام اخیر انگلیس بر گرفته از تاریخ ظالمانه او و یادآور بیانیه بالفور در تاسیس دولت صهیونیست در اراضی اشغالی است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: فساد دین، مذهب، حزب و طائفه ندارد و یک خطر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی است که همه شهروندان را آزار می دهد.

وی افزود: در خلال انتخابات پارلمان گذشته لبنان، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان از عزم این حزب برای مبارزه با فساد سخن گفت، پس از آن نیز مسؤولان تابلوی مبارزه با فساد را در دست گرفتند که این اقدام در خور ستایش است اما برای مبارزه با فساد باید جدی بود و بر منابع موثق اعتماد کرد.

حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم قوه قضائیه را مرجع محاکمه مفسدان دانست و تاکید کرد که متهم باید شرایط دفاع از خود را داشته باشد زیرا امکان دارد که واقعا گنهکار نباشد. مسؤولان و احزاب نباید از مفسدان حمایت کنند.

گفتنی است که «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس ششم اسفند ماه جاری اعلام کرد که دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

جاوید در این مورد ادعا کرد که «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم. به همین جهت، من تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع کنم»./994/ب901/ف

ارسال نظرات