۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۹۹۴۰۰
امام جمعه شیروان:

اسلام 14 قرن پیش شعار حمایت از حقوق زنان را اعلام و اجرا کرده است

اسلام 14 قرن پیش شعار حمایت از حقوق زنان را اعلام و اجرا کرده است
امام جمعه شیروان گفت: شعارهایی که امروز غرب به‌عنوان حقوق زن می‌دهد و به آن عمل نمی‌کند، اسلام ۱۴ قرن پیش این شعارها را اعلام و رعایت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، امروز در مراسم تجلیل از بانوان نمونه ادارات دولتی، با اشاره به نقش ویژه بانوان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: بانوان زیر سایه ایمان، می‌توانند در عرصه و حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... فعالیت کنند؛ زیرا اسلام هیچ مخالفتی با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان ندارد.

وی تصریح کرد: شعاری که امروز غرب به‌عنوان حقوق بشر، حقوق زن و ... می‌دهد و به آن عمل نمی‌کند، اسلام ۱۴ قرن پیش این شعارها را اعلام و رعایت کرده است.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه بدون حضور زنان، مادران و دختران، هیچ مردی موفقیتی نخواهد داشت، اضافه کرد: هر مرد موفقی به‌واسطه همسر خود می‌تواند به اوج و به آرامش برسد.

وی با اشاره به اینکه ایثارگری و فداکاری بانوان از صدر اسلام و تاکنون دیده شده است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال حضرت خدیجه (س) در زمان جاهلیت از شهرت ویژه و نمونه‌ای برخوردار بوده‌اند و حمایت کردن ایشان از حضرت رسول اکرم (ص) سبب شد تا دشمنان نتوانند به پیامبر (ص) آسیبی برسانند.

حجت‌الاسلام کوثری افزود: در عصر فعلی هم دیدیم که حضور بانوان در صحنه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مؤثرترین نقش‌آفرینی‌ها بود؛ ازاین‌رو باید گفت ولایتمداری بانوان و حمایت کردن از ولی زمان خود یکی از عوامل پیروزی ما است.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: نقش زن در خانواده اهمیت بالایی دارد؛ زیرا یک همسر خوب می‌تواند با مدیریت صحیح خود آرامش را در خانه و خانواده به وجود آورد.

وی با اشاره به این‌که انسان از دامن مادر به دنیا می‌آید و ریشه پیدا می‌کند، گفت: انسان فرهنگ و تربیت را از مادر فرامی‌گیرد؛ ازاین‌رو اگر مادران جامعه راهکارهای درستی را به فرزندان خود یاد دهند به‌یقین نسلی صالح به جامعه تحویل خواهیم داد.

امام جمعه شیروان با بیان این‌که خانواده کوچک‌ترین عضو جامعه اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن است و در این خصوص مادر مؤثرترین نقش را ایفا می‌کند، اظهار داشت: آشنایی مادران با آموزه‌های دینی به‌یقین سطح هنجارشکنی‌ها در جامعه را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر زمینه برای ایجاد جامعه منتظر امام زمان (عج) را مهیا می‌کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات