۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۹۴۱۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عبادت خالصانه عامل توانمندسازی طلاب در مسیر اعتلای بندگی است

عبادت خالصانه عامل توانمندسازی طلاب در مسیر اعتلای بندگی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: عبادت خالصانه عامل توانمندسازی طلاب در مسیر اعتلای بندگی و ایفای رسالت طلبگی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت تهذیب نفس و تقویت تقوا در بین طلاب، اظهار کرد: مسئله تقوا در اسلام، اساسی‌ترین، مفیدترین و مؤثرترین عامل در اصلاح فرد و جامعه بشری است که این خصیصه باید در بین طلاب و روحانیان بسیار قوی‌تر و مؤثرتر باشد.

وی تقوا را مایه هدایت، فرج و اقتدار عزم و اراده انسانی دانست و افزود: مراقبت بر ورود نکردن شیطان و هوای نفس در تصمیم‌گیری‌ها، اعمال و افکار جلوه‌ای از تقوا است که باید مدنظر همه ما باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در این راستا توکل به خدا موجب آرامش، بستن راه نفوذ شیطان و تقویت ایمان و محبوبیت انسان نزد خدا می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر مؤانست بیشتر طلاب با قرآن و اهتمام به عبادات، تصریح کرد: عبادت خالصانه که برای کسب رضای خدا باشد نسخه توانمندسازی آدمی در مسیر اعتلای بندگی است.

وی در ادامه گفت: همان‌طور که قرآن خواندنی است، عالم و حوادث آن نیز خواندنی است و این ما هستیم که باید بتوانیم آن‌ها را بخوانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید علاجی برای گناهان دانه‌درشت پیدا کرد؛ زیرا نهر رحمت الهی که باید به قلب ما جاری شود، اگر موانع و گناهان بزرگ جلوی جاری شدن آن را بگیرد، مجرای رحمت خدا بر انسان و راه قلب و محبت انسان را به خداوند می‌بندد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تقوا، احتیاط و ورع انسان را از گناهان دور می‌کند، گفت: به فرمایش خداوند متعال در قرآن باید از گناهان بزرگ دوری کرد، به این علت که گناهان کوچک به فضل و رحمت الهی بخشیده می‌شوند؛ اما اگر گناهان بزرگ راه رحمت را ببندند گناهان کوچک نیز پشت آن تلنبار می‌شود و گناهان بزرگ مانع فیض و رحمت الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه همچنین با اشاره به ضرورت دوری طلاب و حوزویان از عجب و خودبزرگ‌بینی، افزود: فلسفه واجب شدن نماز این است که انسان از تکبر به دور شده و تمرین تواضع کند؛ ازاین‌رو طلاب باید از همین ابتدا تواضع و فروتنی را در خود تقویت کنند تا بتوانند در آینده رسالت طلبگی خود را به‌درستی ایفا کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات