۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۹۹۴۸۰
آیت الله جوادی آملی:

گدا طبعی عده ای موش صفت کشور را دچار مشکل اقتصادی کرد

گدا طبعی عده ای موش صفت کشور را دچار مشکل اقتصادی کرد
حضرت آیت الله جوادی با بیان اینکه پول و منابع فراوانی در مملکت وجود دارد، گفت: متأسفانه گدا طبعی موش صفتان، کشور را به مشکلات اقتصادی انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر پایبندی جامعه اسلامی به احکام شرعی گفت: وقتی انسان در قبال کار معینی حقوق معین می گیرد دیگر زیرمیزی گرفتن معنا ندارد.

وی افزود: مسؤولیت ها امانت است، همه مسؤولان و مردم امانت الهی در دست دارند؛ باید مال مردم را متعلق به خود مردم بدانیم، کشور امن و آرام است و هیچ کمبودی ندارد اما خودمان باید رعایت امانت کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با لطف و عنایت الهی بینی بیگانگان به خاک مالیده شده است، اظهار داشت: ایران کشور سلحشوران است، شعرهای آیینی بسیاری داریم و گریه می کنیم و سینه می زنیم که عبادت است اما یک فردوسی کم داریم که عظمت، جلال، شکوه و حماسه این مردم را منعکس کند.

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس جوانانی در کوه های خطرناک کردستان بودند که آب نداشتند، زمستان سختی شد و برف فراوانی آمد، این جوانان قمی می توانستند بگویند که آن منطقه سرد و سخت است و کسی نمی آمد اما به اندازه ای در سنگر ماندند تا این که یخ زدند و به شهادت رسیدند، انسان واقعا در برابر این شهدا خجالت می کشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که پول و منابع فراوانی در مملکت وجود دارد اما گدا طبعی موش صفتان مملکت را به مشکل انداخت، ابراز داشت: ایران کشور با عظمت و کشور سلحشوران است و باید این امانت الهی را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: جامعه ای که در آن خیانت در امانت وجود داشته باشد نمی تواند به پیش برود و با موانع رو به رو می شود از این رو باید نسبت به امانت های خداوند متعال و مردم امین باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات