۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۹۹۴۶۸
تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب توسط آیت الله شب زنده دار؛

انقلاب اسلامی از سوی دوستان و کسانی که توقع نمی رود هم مظلوم است

انقلاب اسلامی از سوی دوستان و کسانی که توقع نمی رود هم مظلوم است
عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: همانگونه که اولیای الهی در طول تاریخ مظلوم بوده اند این انقلاب نیز مظلوم است حتی گاهی از کسانی که توقع نمی رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امروز در ششمین جلسه از تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب که در درس خارج وی در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: رهبری معظم در بخش دیگری از بیانیه می فرمایند" انقلاب اسلامی ملت ایران، قدرتمند اما مهربان و باگذشت و حتی مظلوم بوده است."

وی در تشریح فراز مذکور افزود: جمع شدن قدرتمندی و مهربانی فضیلت و امتیازی برای انقلاب اسلامی ایران است، وقتی انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر مقایسه می شود می بینیم که بی رحمی و قساوت در انقلاب های دیگر فراوان بوده و با مخالفان برخورد سختی می کردند یا این که بسیار ضعیف بودند که در اثر فعالیت های دشمنان کنار کشیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب بر مبنای ضوابط اسلامی پایه گذاری شده و برنامه های آن بر همین مبنا پیگیری می شود، اظهار داشت: چون انقلاب، اسلامی محسوب می شود قدرتمند و مهربان است، همانگونه که اولیای الهی در طول تاریخ مظلوم بوده اند این انقلاب نیز مظلوم است گاهی حتی  از کسانی که توقع نمی رود.

وی ادامه داد: گاهی مظلومیت از طرف دشمن مسلّم است که تاحدودی قابل تحمل می شود. دشمن، دشمنی و ظلم می کند و انسان باید تحمل کند اما گاهی دوستانی وجود دارند و با بی تفاوتی، اشکالات ناروا و نادرست و بدون دقت به انقلاب وارد می کنند و این هم مظلومیتی است که وجود دارد.

آیت الله شب زنده دار ابراز داشت: در بخش دیگر بیانیه آمده است "مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است، در هیچ معرکه‌ای حتی با آمریکا و صدام، گلوله‌ اول را شلیک نکرده و در همه‌ موارد، پس ‌از حمله‌ دشمن از خود دفاع کرده و البته ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. "

وی عنوان کرد: انقلاب و جمهوری اسلامی در مقام دفاع، محکم دفاع کرده اما این گونه نبوده که ابتدا کننده ضربت به دیگران باشد.

استاد حوه علمیه قم خاطرنشان کرد: رهبری معظم در ادامه می فرماید "این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردد، با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. این جوانمردی و مروت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه‌ عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه‌ سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد."

وی اضافه کرد: این توصیف رهبری مربوط به ماسبق و گذشته است که البته آینه راه آینده خواهد بود یعنی تا بحال این گونه بوده و از این به بعد هم با رهبری آن بزرگوار و ان شاءالله متابعت ملت عزیز و شریف و متدین ایران اسلامی همین گونه خواهد بود.

محمد قمین
ارسال نظرات