۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۹۵۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رویکرد مردمی مراسم اعتکاف تقویت می‌شود

رویکرد مردمی مراسم اعتکاف تقویت می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اعتکاف امسال به نسبت سال‌های گذشته با رویکرد مردمی بیشتر و محوریت هیأت امنای مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی که با محوریت اعتکاف برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند برگزاری اعتکاف امسال پرداخت.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آیین اعتکاف سال 97 با سیزدهم فروردین و روز طبیعت مقارن شده بود، میزان حضور افراد در مراسم اعتکاف در خراسان شمالی به نسبت سال پیش از آن حدود 60 درصد کاهش داشت.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف در استان بانوان و جوانان هستند، افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته در اعتکاف 97 حدود 18 درصد شرکت‌کنندگان برادر و 82 درصد خواهر بودند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس آمارهای موجود حدود 36 درصد شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف امسال ساکنان شهری و 70 درصد ساکنان روستاهای استان بودند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه 21 درصد شرکت‌کنندگان در اعتکاف 97 طلبه و دانشجو بودند، اضافه کرد: همچنین 36 درصد از این معتکفان برای نخستین بار در این آیین مذهبی و معنوی شرکت داشتند.

وی با اشاره به ریزش 60 درصدی در شمار معتکفان خراسان شمالی، گفت: بر اساس آسیب‌شناسی صورت گرفته با توجه به اینکه بیشتر معتکفان استان بانوان هستند، این ریزش به دلیل تقارن ایام اعتکاف با سیزدهم فروردین بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تقارن ایام اعتکاف با آغاز سال نو، ابراز کرد: اعتکاف امسال به نسبت سال‌های گذشته با رویکرد مردمی بیشتر و محوریت هیأت امنای مساجد برگزار می‌شود.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات