۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۵۶۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

استقبال چشمگیر جوانان از اعتکاف از مصادیق معجزات انقلاب است

استقبال چشمگیر جوانان از اعتکاف از مصادیق معجزات انقلاب است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: استقبال اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان از مراسم اعتکاف از مصادیق معجزات و برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی که با محوریت اعتکاف برگزار شد، بر برگزاری شایسته و کیفی این آیین مذهبی و معنوی تأکید کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در توصیه‌های هفت‌گانه اخیر خود به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، به رویش‌های انقلاب ازجمله اعتکاف اشاره کرده و فرموده‌اند انقلاب و نظام اسلامی رویش‌های ویژه خود را داشته؛ به‌گونه‌ای که پیش از انقلاب بسیاری از این برکات و خدمات را نداشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید از این‌ رویش‌ها صیانت کرده و آن‌ها را ازنظر کمی و کیفی گسترش دهیم، تصریح کرد: در این راستا بهتر است یکی از سیاست‌های نشست ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان این باشد که رویش‌های معنوی و فرهنگی انقلاب را شناسایی کرده، بعد از شناسایی این رویش‌ها را پاس داشته و در مرحله سوم آن‌ها را به نسل‌های بعدی منتقل کرده و گسترش دهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این ستاد باید مصادیق رویش‌های معنوی، اخلاقی و مذهبی را شناسایی، مستند، حفاظت و صیانت کند که این مسؤولیت مهمی است.

وی با بیان اینکه رهبری مصادیق زیادی از این‌ رویش‌ها را ذکر کرده‌اند که دستور کار جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان در سال آینده است، اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مشعل جدید و روشنگر و نقشه راه ما در چله دوم انقلاب بوده و گام دوم انقلاب بر اساس این بیانیه تنظیم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: به همین دلیل در سال آتی جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی بر اساس این بیانیه تنظیم می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات