۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۹۹۷۱۸
هانی زاده مطرح کرد؛

مذاکرات برجام درس عبرتی برای کره شمالی

مذاکرات برجام درس عبرتی برای کره شمالی
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: خروج آمریکا از برجام درس بزرگی برای سایر کشور‌ها به ویژه کره شمالی شد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شکست دور دوم مذاکرات آمریکا و کره شمالی اظهار داشت: تجربه کره شمالی از تعامل با آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا و دونالد ترامپ غیر قابل اعتماد هستند و چنین تجربه‌ای برگفته از تجربه ایران است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه ایران همه مسیر‌های اعتمادسازی را در طول مذاکرات با آمریکا و غرب طی و به همه تعهدات عمل کرد، افزود: خروج آمریکا از برجام درس بزرگی برای سایر کشور‌ها به ویژه کره شمالی شد که در رابطه با موضوع هسته‌ای شرایط مشابه ایران دارد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اینکه رهبر کره شمالی تحت فشار آمریکا و دونالد ترامپ قرار نگرفت، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها قصد داشتند تا بدون اعطای امتیاز به کره شمالی، کیم جونگ اون را وادار به متوقف ساختن همه فعالیت‌های هسته‌ای و نابودسازی کوره‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای و تولید اورانیوم کنند که چنین خواسته‌ی با مخالفت کره شمالی مواجه شد.

هانی زاده با بیان اینکه آمریکا در مذاکرات قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: کره شمالی به هیچ وجه روی حرف‌های انشایی و شفاهی دونالد ترامپ اعتماد ندارد هر چند که ممکن است مذاکراتی طولانی، نفس گیر و بدون نتیجه پیش رو باشد.

وی تأکید کرد: کره شمالی با قدرت بیشتری به سوی فعالیت‌های هسته‌ای خود باز خواهد گشت و در عین حال آمریکا تحریم‌های بیشتری اعمال می‌کند.

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: کره شمالی مسیری را طی کرده و جامعه این کشور متوجه شدند که غرض آمریکایی‌ها نابودی تمام سلاح‌های هسته‌ای و حمله به این کشور است.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز اظهار داشت: آمریکا در برابر کشور‌های قدرتمند و دارای سلاح‌های بازدارنده نمی‌تواند حمله کند و کره ای‌ها به خوبی می‌دانند که آمریکا در پی تضعیف کشورشان است؛ از این رو به رهبرشان حق می‌دهند که زیر بار فشار‌های آمریکا نرود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات