۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۹۹۸۵۲
با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس؛

بیش از ۳۶ هزار اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور ارسال شد

بیش از ۳۶ هزار اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور ارسال شد
سردار سلیمانی گفت: امسال ۳۶ هزار و ۲۰۶ اثر ادبی و هنری با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس به دبیرخانه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور ارسال شده است.
سردار یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به استقبال بی نظیر زائران راهیان نور از جشنواره مردمی ره آورد سرزمین نور اظهار داشت: طبق اعلام دبیرخانه شانزدهمین دوره جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور، امسال ۳۶ هزار و ۲۰۶ اثر ادبی و هنری با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس و در قالب شعر، داستان، متن ادبی، دلنوشته، عکس، فیلم کوتاه به دبیرخانه ارسال شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به گذر ۱۶ دوره از برگزاری جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور گفت: اردوگاه شهید باکری خرمشهر در اواخر اسفندماه میزبان برگزاری اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره و تجلیل از برگزیدگان است که همچون سال‌های گشته برگزار می‌شود.

سردار سلیمانی جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور را پل ارتباطی میان نسل امروز و نسل گذشته برشمرد و افزود: خلق آثار ادبی و هنری با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس توسط نسل امروزدستاورد جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور است.

وی تصریح کرد: زائران راهیان نور، دیده‌ها و شنیده هایشان را از سفر به اردو‌های راهیان نور، در قالب‌های ادبی و هنری پیاده سازی و به این جشنواره مردمی ارسال نمایند که قطعا پس از داوری آثار در صورت برگزیده شدن، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج ثبت احساسات و عواطف زائران راهیان نور را یکی از اهداف عمده جشنواره ره آورد سرزمین نور دانست و گفت: همه ساله شاهد حضور هنرمندان در اختتامیه جشنواره ره آورد سرزمین نور هستیم.

سردار سلیمانی یادآور شد که امروزه هنر و ادبیات می‌تواند بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ و سیره شهدا باشد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات