۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۹۹۸۹۱
معاون امور طلاب حوزه علمیه مازندران:

جهش و تحول علمی در حوزه نیازمند توجه به اخلاق و تربیت است

جهش و تحول علمی در حوزه نیازمند توجه به اخلاق و تربیت است
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران گفت: جهش و تحول علمی در حوزه بدون توجه به اخلاق، تربیت و معنویت طلاب امکان پذیر نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه شرق استان در ساری با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام از علاقه‌مندان تحصیل در حوزه، بر ضرورت تبلیغ مناسب مدیران و اساتید مدارس برای جذب علاقه‌مندان تحصیل در حوزه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری در فعالیت‌های علمی و آموزشی مدارس علمیه استان بودیم، افزود: با بررسی‌های به عمل شاخص‌های علمی برخی مدارس علمیه استان مطلوب است.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که مسؤولان حوزه در حال فراهم کردن همه بستر‌های لازم برای تحصیل مناسب علاقه‌مندان در حوزه است، خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال‌های اخیر بسیاری از اختیارات به استان‌ها واگذار شده و این حرکت بسیار خوبی بوده است.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته یک طلبه برای ساده‌ترین موضوع باید به قم مراجعه می‌کرد، افزود: اما با استقرار مدیریت‌های استانی و تفویظ بسیاری از اختیارات علمی و اداری امروز بخش مهمی از مسائل مربوط به طلاب در استان رسیدگی می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در طی سال‌های اخیر روند مهاجرت طلاب به سایر شهر‌های کشور روند کاهشی به خود گرفته است، بیان داشت: در حال حاضر همه بستر‌های علمی برای تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان فراهم است.
 
حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که مدیران و اساتید مدارس علمیه در صفوف نخست فعالیت‌های حوزوی قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به راهبرد‌های جدید حوزه در تربیت و پرورش طلاب باید همه توان و ظرفیت خود را برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در این خصوص به کار گیریم.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت حوزه در سه محور تعلیم، تهذیب و تبلیغ است، ادامه داد: باید همه برنامه‌های مدارس علمیه در این سه محور بر مبنای راهبرد‌های کلی حوزه انجام شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اخلاق و تربیت در حوزه از جمله مسائل مهم و محوری در کنار موضوعات علمی است، تصریح کرد: به طور حتم جهش و تحول علمی در حوزه بدون توجه به اخلاق، تربیت و معنویت طلاب امکان پذیر نخواهد بود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات