۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۹۹۳۵
هم‌زمان با تعطیلات نوروزی؛

طرح آرامش بهاری در ۴۵ امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

طرح آرامش بهاری در ۴۵ امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با تعطیلات نوروزی طرح آرامش بهاری در ۴۵ بقعه و امامزاده شاخص این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری طرح آرامش بهاری در 45 امامزاده شاخص این استان خبر داد و افزود: طرح مزبور در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی هم‌زمان با تعطیلات نوروزی با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ اعزامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به میزبانی از زائران و مسافران نوروزی در این امامزاده‌ها، افزود: طرح آرامش بهاری از بیست و پنجم اسفندماه امسال آغاز شده و تا پانزدهم فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی ادامه داد: این طرح در راستای ارتقای باورهای مذهبی و معنوی زائران و مسافران نورزی و تقویت سطح فکری و فرهنگی آن‌ها، تبلیغ، ترویج و تبیین آموزه‌های دینی و خدمات‌دهی شایسته به زائران بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی گفت: برپایی سفره‌های نوروزی و برگزاری مراسم تحویل سال، اسکان مسافران و زائران، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره وقف، مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات شرعی و ... برخی از بخش‌های طرح آرامش بهاری در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان هستند.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه مبلغان بومی و اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد در این طرح در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: مشاوره خانواده، غرفه‌های نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، کلاس‌های قرآن و احکام و ... برخی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در طرح آرامش بهاری هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش از برگزاری طرح مزبور آیین غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان میزبان این طرح برگزار می‌شود، افزود: از تعداد 45 امامزاده میزبان طرح آرامش بهاری، هشت امامزاده واقع شده در مسیر تردد زائران حرم رضوی برای اسکان مسافران و زائران ساماندهی شده‌اند.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی ادامه داد: حرم مطهر حضرت سید عباس (ع) بجنورد، امامزاده سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و امامزاده عبدالرضا در شیروان که دارای زائرسرا هستند، برخی از بقاع متبرکه‌ای هستند که برای اسکان زائران در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: البته افزون بر این امامزاده‌ها، برخی از مساجد و بقاع متبرکه دیگر هم برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران آماده‌سازی شده‌اند.

گفتنی است، خراسان شمالی با 836 هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال کشور واقع شده و هرساله خیل کثیری از زائران و گردشگران از این خطه گذر می‌کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات