۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۰۰۰۰۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

اتکای مرحوم صالحی خوانساری در منبر به آیات و روایات بود

اتکای مرحوم صالحی خوانساری در منبر به آیات و روایات بود
حجت الاسلام نظری منفرد با اشاره به یکی از خاطرات خود با مرحوم حجت الاسلام صالحی‌خوانساری در سفر حج گفت: مناجات‌های ایشان در صحرای عرفات با امام زمان(عج) فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت حجت الاسلام صالحی خوانساری ایشان را روحانی ولایت مدار عنوان کرد و گفت: ولایت مداری ایشان در روضه ها و سخنرانی های ایشان نمود ویژه ای داشت.

وی افزود: حقیقتا حاج آقای صالحی خوانساری فردی انقلابی بود تا جایی که در دوره ای به جهت احساس تکلیف به نمایندگی مردم خوانسار در مجلس شورای اسلامی راه یافت و تلاش زیادی در این عرصه انجام داد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: می توانیم آقای صالحی را فردی عاشق و شیفته اهل بیت(ع) بدانیم و کسی که با امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) راز و نیازهای بسیار زیبایی داشت.

وی با اشاره به یکی از خاطرات خود با حجت الاسلام والمسلمین مرحوم صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: در یکی از سال هایی که به سفر حج مشرف شده بودیم، ایشان نیز در هتل محل اقامت ما در مکه حضور داشتند، به خاطر دارم در یکی از شب های جمعه در طبقه بالای هتل آن چنان دعای کمیل را با شور و حال می خواندند که مردم تحت تأثیر قرار گرفته بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد اضافه کرد: ایشان صدای بسیار خوبی هم داشتند و روضه ها و سخنرانی ها و بعضا دعاهای کمیل و ندبه ایشان اگر طول هم می کشید هیچ کس احساس خستگی نمی کرد.

وی با اشاره به مسؤولیت مرحوم صالحی خوانساری در بعثه حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شد: ایشان نزدیک به بیست سال این مسؤولیت را برعهده داشتند، در یکی از سفرهای دیگر نیز در صحرای عرفات مناجات های عاشقانه ایشان با امام زمان(عج) را هیچ گاه فراموش نمی کنم.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: منبرهای ایشان سراسر پر از آیات و روایات و منابع اصیل دینی بود از این رو خطیبی قهار و عالم بودند که امیدواریم خداوند این سید بزرگوار را با اجداد طاهرینش محشور بفرماید./1330/ج

ارسال نظرات