۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۶۰۰۰۹۹
شامگاه گذشته؛

نخستین سالگرد شهید حجت الاسلام هلالی مجد برگزار شد

نخستین سالگرد شهید حجت الاسلام هلالی مجد برگزار شد
نخستین سالگرد شهید حجت الاسلام کامل هلالی مجد با حضور علمای استان خوزستان در مسجد رضوان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین سالگرد شهید حجت الاسلام کامل هلالی مجد شامگاه گذشته با حضور علما و اقشار مختلف در مسجد رضوان اهواز برگزار شد.

در این سالگرد حجت الاسلام جلال الدین صغیر، عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، با بیان نقش بی بدیل شیخ هلالی مجد در افزایش زائران ایرانی اباعبدالله الحسین (ع) عنوان داشت: کسی تصور نمی‌کرد که شیعیان با وجود اختلاف در منش‌های سیاسی و تلاش نظام‌های ظالم برای تفرقه افکنی، در محوری به نام حسین (ع) متحد شوند و جهانیان به نظاره چنین اتحادی بنشینند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه از محرم تا پایان صفر دل و قلوب شیعیان، آرام و در خدمت به یکدیگر پبشی می‌گیرند، افزود: غنی خادم فقیر، رییس نوکر مرئوس، و عاقل در برابر جاهل متواضع می‌شود، همه این دستاورد‌ها در محبت به حسین (ع) خلاصه است.

حجت الاسلام صغیر با بیان اینکه در اربعین حسینی صرف نظر از زبان ها، نژادها، قومیت ها، سیاست‌ها و مرز‌ها شاهد وحدت شیعیان هستیم، تصریح کرد: امروزه شیعیان الگویی شدند که مسیحی، صابئی، هندی و پیروان سایر ادیان و مذاهب خواهان مشارکت در مراسم اربعین و آگاهی از آن است.

وی به مشکلات موجود در عراق و ایران اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات به علت اشتباهات خودمان و برخی عامدانه از سوی نوکران و دشمنان قسم خورده ایجاد می‌شود؛ با این حال باید به هوش بوده و بدانیم که دشمن در پی اختلاف افکنی از طریق فاصله انداختن میان مردم و مرجعیت است.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام کامل هلالی مجد نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بصره، چهارشنبه (۹ اسفندماه ۹۶) در اثر حادثه تصادف در جاده دیوانیه عراق، دار فانی را وداع گفت./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات