۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۰۰۱۴۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت افزایش و تقویت اردوهای جهادی طلاب و روحانیان

ضرورت افزایش و تقویت اردوهای جهادی طلاب و روحانیان
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اردوهای جهادی طلاب و روحانیان بسیار کارساز و امیدآفرین است، بر افزایش و تقویت این اردوها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان حوزوی، بر تقویت اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان تأکید کرد و افزود: اردوهای جهادی و انجام خدمات اجتماعی از سوی روحانیت در جامعه بسیار کارساز و امیدآفرین است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان در ایام منتهی به 22 بهمن امسال موج خوبی در استان و کشور ایجاد کرد، ادامه داد: باید برنامه‌های تدوینی مدارس علمیه برای تابستان سال آینده ازجمله برگزاری اردوهای جهادی به‌صورت جدی پیگیری گرفته شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود از تفاهم‌نامه کشوری منعقد شده بین حوزه علمیه و کمیته امداد خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه طلاب خواهری که ذائقه فرهنگی و تبلیغی دارند به‌عنوان مددکار با نهاد کمیته امداد همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در بخش کمیته امداد کار خوب و خداپسندانه‌ای بوده و زمینه‌ای برای حضور طلاب خواهر در عرصه رشد معرفتی و اعتقادی جامعه است، اظهار کرد: بر اساس برنامه این طرح در استان شروع می‌شود و طلابی که متمایل به فعالیت فرهنگی هستند می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی فعالیت خواهران طلبه به‌عنوان مددکار را فرصت مناسبی برای حضور مؤثر طلاب در بین جامعه بانوان استان ذکر کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال جامعه از مدارس تربیت محور، اظهار کرد: اگر قرار است دغدغه مالی نداشته باشیم باید به فکر مدارس تربیت محور در مقاطع مختلف تحصیلی باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم دوست دارند فرزندان آن‌ها در جای امنی تربیت شده و به همین دلیل مدارس تربیت محور مورد استقبال قرار گرفته است؛ ازاین‌رو باید حوزه و روحانیت به‌صورت جدی به این عرصه ورود کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات