۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۰۰۱۴۸
با تجلیل از افراد برگزیده؛

دهمین جشنواره علامه حلی به کار خود پایان داد

دهمین جشنواره علامه حلی به کار خود پایان داد
دهمین جشنواره علامه حلی(ره) با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی، تقدیر از افراد برگزیده و اعلام فراخوان جشنواره یازدهم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ره) ویژه تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان سراسر کشور پیش از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به لزوم پژوهشگری و تحقیق از سوی طلاب تأکید کرد که قلم موجب انتقال تمدن ها و فرهنگ ها است.

وی با تأکید بر این که قسم خوردن بر قلم در قرآن به دلیل اسراری است که در آن وجود دارد، گفت: آن چیزی که توانسته تمدن ها را از یکی به دیگری منتقل کند قلم است، در غیر این صورت بشر در همان وادی اول زندگی می‌ کرد، بنابراین این قلم است که علوم اولین را به آخرین منتقل می‌ کند.

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر این که حفظیات زود از ذهن می‌ رود، تأکید کرد که ایده ها و نوآوری های فکری طلاب نوشته شود تا در آینده با بحث و پژوهش روی آنها به تولید علم برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجب پور رییس حوزه علمیه خواهران با اشاره به فعالیت بیش از 3 هزار شبکه ماهواره ای علیه انقلاب، باطل السحر فعالیت های دشمنان را پژوهش های دینی طلاب جوان و انقلابی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره نیز با اشاره به دستاوردهای ده دوره برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: چشم اندازی که برای این حرکت در نظر گرفتیم هرطلبه حداقل یک اثر پژوهشی است که امیدواریم در آینده نزدیک به آن دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام محمدصالح مازنی دبیر دهمین جشنواره علامه حلی(ره) در این همایش با اشاره به آماری از این جشنواره اظهار داشت: حاصل قلم به دست گرفتن 18044 طلبه جوان سراسر کشور در سال 96 تألیف، تصحیح، و ترجمه 21996 اثر در قالب کتاب، مقاله، تحقیق پایانی و پایان نامه شده است.

در ادامه این مراسم افراد برتر در بخش مقالات سطح دو، سه و چهار و تحقیق پایانی سطح دو، پایان نامه سطح سه و یک کتاب در سطح چهار و یک کتاب ویژه بخش ترجمه معرفی شدند.

همچنین در بخشی از این مراسم، فراخوان یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) در موضوعات علوم اسلامی و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین اعلام شد و علاقه مندان می‌ توانند برای ارسال آثار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر تا تاریخ 29 اسفندماه 97 به دبیرخانه جشنواره به آدرس www.jhelli.ir  مراجعه کنند.

موضوعات بخش ویژه همایش یازدهم نیز نقش حوزه در تحولات سیاسی، اجتماعی صد سال اخیر، چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و آسیب های اجتماعی است.

طبق اعلام مسؤولان برگزاری همایش، موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز به موضوعات بخش ویژه همایش یازدهم اضافه شده که با توجه به کمبود وقت برای تدوین این مقاله به علاقه مندان برای تدوین اثر در این عرصه وقت بیشتری داده خواهد شد./1330/ج

ارسال نظرات